Mahariskin reenikirjaa marraskuulta 2009 alkaen!

Mahariskin reenikirjaa marraskuulta 2009 alkaen!

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:06

Mahariski Trenipäiväkirja Aloitti: mahariski‎, 14-11-2009 09:38 123...16 Vastattu: 390 Luettu: 6,074 / Mavefoorumi
14-11-2009, 09:38
Useamman vuoden tauon jälkeen aloin lokakuussa käydä salilla ja nyt marraskuun käynnitkin ovat olleet semmoisia puoltuntisia,kun ei jaksa pidempään puurtaa.Tänne on tarkoitus jatkossa tunnollisesti kirjata fyysiset harjoitteet vuodessa kondikseen projektissa.

14-11-2009, 16:18
Tänään kävelin 55 min sykkeillä 135-155 Sarpatinharjulla puolet ajasta.Sykkeet korkealla samoilessakin johtuen huonosta kunnosta ja siitä,että tänään olen nauttinut vain kahvia ja tupakkaa,jotka ylläpitävät elimistön kiihotustilaa

14-11-2009, 20:35
Alunperin lähettänyt mahariski
Useamman vuoden tauon jälkeen aloin lokakuussa käydä salilla ja nyt marraskuun käynnitkin ovat olleet semmoisia puoltuntisia,kun ei jaksa pidempään puurtaa.Tänne on tarkoitus jatkossa tunnollisesti kirjata fyysiset harjoitteet vuodessa kondikseen projektissa.
Mahtavaa Mahariski! Kuntosi on nousukiidossa,kunhan kevät saa,Mahariski kiekkoringissä tanssahtaa,ja limpun strobosfääriin linkoaa

15-11-2009, 16:42
Tänäpä 80 minsaa velttoa kävelyä ja salilla lähinnä miljööterapiassa:
Hack 1x5x90 -1x20x50...jalkaprässiä,reiden ojentajaa,koukistajaa,lähentäjiä,pohkeita.
Prkl kun selkää juilii,ei tästä taira tulla mithään.Nyt muistan,miksi jätin masentuen kaiken liikunnan 2006 syksyllä. Selekä kun pahemmin vaivaa,olet kowalski liikuntarajoitteinen.

16-11-2009, 20:42
80 minsaa rauhallista kävelyä.
Salilla penkki vastaotteella 1x2x90,15x80,1x10x70. Vauhtiojentajia pystyssä pääntakaa ei olisi pitänyt tehdä,mutta kun Yakarilla sattui olemaan tangossa sopivasti rautaa. Prkl kun nyt illasta selästä juilii.

7-11-2009, 16:46
Vai rupee spiritual trainerini pistään tänne mun osiolle omia vemputuksiaan? Ilmeisesti malliksi,mitä pitäisi minunkin tekemän. No -iloitse cc,kävelin veltosti 110 minuuttia ja salilla vemputin snadin kuntopiirin hilavitkuttimilla. Mutta oli jotenkin liian raukea olo,kun tuli otettua Sirdaludia 8mg ennen liikuntoja.

18-11-2009, 00:25
Manssi Annisen nimi tuo jotain epämääräistä mieleeni,mutta tuskin olen hänen kanssaan ainakaan seurustellut.Tai en ainakaan muista sellaista,sängyssä ei ainakaan ole oltu.Sen muistaisin kyllä.
Sirdalud on vanhenevan miehen lääkekaapin särkyosaston tabletteja,kun parasetamooli ei auta. :oops:

8-11-2009, 16:59
Tänään jaksoi jo 45 minuuttia salilla olla;hyvässä seurassa.Annas ajan kulua niin siellä kokoontuu päivittäin voorumin Team Mave. Josta paikalla Yakari,oltiin yhdessä Hack-kyykyttelemässä
Hack 1x20x30, 1x15x70
Penkki vastotteella 1x15x60
Pystypunnerrus 2x10x50, 1x5x60
Ihmeekseni selkä ei ollut tänään niin kipee

18-11-2009, 17:22
Huomenna ajattelin tehdä vähän hauista.Nyt tarvitsen apuasi Marjis-miten saan koukistajiin pumppia? Mulla käsivarret on pelkkää ojentajaa sekä etuolkapäätä.En ole koskaan saanut koukistajjin tuntumaa,ei hermotu liike sinne.
Nuorna miesnä näin Arnoldin kuvia ja unelmoin,että joskus minullakin olisi komia olkavarsi,sama unelma on edelleen.Nyt viimeisin järkytys oli kotisivuillasi nähdä hauiksesi muoto ja kireys.Samaan en unelmoi pääseväni,mutta ehtisinkö ensi kesään mennessä saada habaa lisää?

20-11-2009, 15:11
Toinen luppopäivä peräkanaa! prkl...
Kuluu kirjoittaessa ja netissä.Olenko tullut riippuvaiseksi?
Huomenna sitten salille... :roll:

21-11-2009, 01:46
Koska kyselyjä on tullut: paljonko nousee maasta,paljonko menee penkiltä..
tahdon mielummin vastatessani muistella menneitä ja joku päivä laitan tänne sitten sarjarekoordejani muitten nähtäväksi... kontrastina nykykunnolle.

21-11-2009, 13:33
Parin luppopäivän jälkeen salilla:
Hack 2x5x90, 1x4x110, 1x20x50
Muuta en sitten tehnytkään - kuin pidin palavia yksinpuheluita uudesta keskusteluvoorumista ja paikallaolijat arvelivat minun olevan päivälomalla Pitkäniemestä.Ihmetellen,kuinka olen ylipäätään saanut vapaakävelyoikeudet.
Penkki vastaotteella 1x8x80, 1x28x50
Niskantakaa työntö,tanko telineeltä 1x4x70
Eihän reeneistä mitään tullut,kun piti jokaista salille tulijaa mennä ahdistelemaan voorumille ja Lepistön Pekka höpötti koko ajan omiaan siinä lähituntumassa

23-11-2009, 12:05
Menin tarkoituksella vastoin tapojani salille jo aamulla ja juotuani 6 kupillista kahvia olin verbaalisesti kiihtymystilassa ahdistellen jokaista salilla olevaa ja sinne tulevaa,että mave voorumi on se paikka,jonne täytyy tänään jokaisen kirjautua. Täytyy ruveta pitämään jotain muistikirjaa salilla mukana ja merkata tehdyt sarjat,kun kotiin päästyäni en enää muista,mitä tein. Tänäänkin tässä mietin,kävinkö salilla ollenkaan vai kävinkö siellä unissakävellen. Dementia Senilis pukkaa päälle? Hmm...Hack-kyykyssä 1x2x110kg ...pystypunnerrus,tanko telineeltä 2x7x50...niskantakaatyöntö,tanko telineeltä 1x2x80kg ...vauhtiojentajapunnerrus niskantakaa 1x10x50kg.

24-11-2009, 15:09
Penkiltä meni vastaotteella satsku ja tunnen itseni jo voimamieheksi,kyllä ehti hävettääkin .Maksimi noussut 20kg lokakuusta... Lokakuussa kerran koetin maastavetoa ja 1x2x130kg meni.Selkä olikin sitten pitkään pipi.Tänään muistelin Seppo Rätyä,joka otti mitalin jossain arvokisoissa kertomatta lekurille,että nilkka oli tuhannen pillun päreinä. Prkl...kyllä minäkin tana ja 1x4x130kg jalat kaposena.Maksimit olen tottunut ottamaan sumolla.Tänään sitä koetin monen vuoden tauon jälkeen / 170kg ei inahtanutkaan! Mutta selkä kesti..tai voihan huomenna olla sängystä nousu kankeata?

25-11-2009, 13:02
Maastanosto 1x4x140kg -1x2x150kg -1x1x160kg -1x6x130kg (jalat kaposella)Niskantakaatyöntö,tanko telineeltä 1x5x70kg -1x80kg Penkkipunnerrus vastaotteella 1x26x50kg Siten pääsin ensi kerran kokeilemaan farmarikävelyä.Eihän se kenellekään yllätys liene,että heti syntyi uusi maailmanennätys! Sarjassa yli 110kg Metaboliset miehet M50: 2x52kg / 50m / 36.4 sek

26-11-2009, 12:39
Kyllä pakotin tänäänkin itseni salille,mutta se oli enempi semmoista miljööterapiaa,kun koko keho oli eilisestä farkkukävelystä orastavassa kuolonkankeudessa. Mutta salilla oli taas urkkijoita! Kerron heistä omituiset höpinät -osiolla...

27-11-2009, 08:08
Keho on edellen shokissa siitä farkkukävelystä.Menen salille vasta illalla-opettelemaan nyrkkeilyä!

28-11-2009, 07:29
Luulin,että mulle tulee possutauti,mutta se oli vain vissiin edelleen kaikuja siitä farkkukävelystä.Piti eilen mennä siihen nyrkkeilynkin oppiin myöhempiä tarkoitusperiä varten.Aion nimittäin haastaa piakkoin sarjassamme Mahis Mahtailee kaikki Suomen raskaansarjan nyrkkeilijät ottamaan matsia uuden mystisen tulokkaan kanssa,joka myöhempinä aikoina tullaan muistamaan kehätaiteiljanimestään White Hope.

29-11-2009, 18:55
Vähän jotain lenssua mulla nyt on ja selkä niin tanan kipee! Kävin kyllä eilen salilla miljööterapiassa,vähän jalkaprässiä - käyttäen vain yhtä jalkaa kerrallaan... Mutta mukava oli höpöttää Ruoskan kanssa,joka myös siellä kulutti joutoaikaansa. Mitä nyt siinä otti penkiltä uuden liikuntarajoitteisten maailmanennätyksen sarjassa yli 40 vee ja alle 70 tai 60,köykäiseksi katsottava mies hän on - ja silti 110kg nousi reippahasti! Me salilla pidempään puurtaneet miehet tunnemme kyllä tuon moottoriturvan,joka sarjojen välillä tuottaa puhetta vaikka yksin ollen. Hän oli vähällä kuolla moottoripyöräonnettomuudessa,mutta selvisi hengissä lääkäreiden mukaan hyvän fysiikkansa ansiosta ja on nyt kuntoutumassa hyvää vauhtia.Keppejä tosin täytyy vielä jonkun aikaa käyttää. Kuulin itseäni kovasti järkyttävän Uutisen Tähtisen Esalta,joka on päälle viiskymppisissä tehny aika kauheita kisatuloksia sarjassa 110kg : kuulemma uudessa seiskahyvääyötä- lehdessä raadellaan Boogieta,joka on vähän huonossa hapessa. Minä sanon teille voorumin väki,jos teistä yksikään uskoo rukouksen voimaan -teidän on Ruoskan ja Juha Mustosen kuntoutumisen puolesta edes hyviä ajatuksia lähetettävä... Minä sanon teille,että hyvän mielen siitä ainakin saatte ja luotan siihen,että hädässä ystävät erottuvat perseen nuolijoista.Piste.
Mahariski

Paikkakunta: Ancylus -järven ranta vuonna 8000 B.A. (before Aimo)

Re: Mahariskin reenikirjaa marraskuulta 2009 alkaen!

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:07

01-12-2009, 09:33
Tässä on ollu mitä lie lenssua ja monenlaista vaivaa wanhalla miehellä,mutta iltapäivällä on tarkoitus aloittaa voimanhankintakausi! Kaksi kuukautta olen siellä nyt käynyt puolituntisia puurtamassa ja tuntumaa kolottaviin paikkoihin hakemassa... Nyt on ihan oma tietsikka ja tänään on tarkoitus tehdä tällä joku tiedosto kahden kuukauden harjoitustuloksista.Niistä sitten näen,onko mitään tapahtunut voimieni suhteen?Olen nimittäin Muscleforumilla luvannut vuoden ajan olla ja Vuodessa Kondikseen - rojektissa siellä Obeesina tehdä kuukautiset (raportit) ... Ei arvoisa voorumin väki saa olla luottavaisin mielin,että tänne perustamanne reenikirja säilyisi maailman tappiin.Turvatkaa selustanne tekin...
cc ei ole mikään mottipää! Jos valtiovalta kokoaa kansanedustajat kriisikokoukseen aiheesta: Onko mavevoorumi lopetettava,kun menee kaikki palvelimet tukkoon,kun kiinalaiset kaikista innokkaimmat ihmiset netin ihmemaailmassa ensi hakusanaksi laittavat Maotshehakukoneeseen sanan: Nokia. Jota tulemme toki sanana luukuttamaan mahdollisimman moneen otsakkeeseen... cc ei tee mitään ufseja tahi musklehia -näitä sivuja ei nurinlaiteta ihan helpolla ja jos sellainen täysin ajatuksenakin mahdoton asia toteutuisi -jäsenille kerrotaan kyllä asiasta vähintään seitsemän vuotta ennen voorumin sulkeutumista.Senkin jälkeen kaikki tänne taltioituva tekstein paljous on saatavissa mahiksen ulkoiselta levyltä...

04-12-2009, 10:53
Olen viime ajaat enempi ollut iltaisin kävelyllä tutustuen Nokian keskustaan,jossa en ole liikkunut 20 vuoteen..ja samalla on alaselkä saanut sopivaa reeniä.Jos olen salilla käynyt-niin enempi agitoimassa juntturoita mavevoorumille,mutta suurin osa niistä moloista ei ole ikinä käyttänyt tietokonetta. Oli siellä yksi 54-vuotiaskin (sanoi olevansa opettaja),joka ei osaa käydä netissä ja naputella mavevoorumin osoitetta.Hänellä kun ikää jo sen verran,että työmuisti on heikko.Ei se kyllä ihan uutta vastaava ole koskaan ollutkaan.Peruskoulun jälkeen luki insinööriksi, tyhymä mies.
Mitä määmää asiaa olen visioinu,kyllä joku akateeminen tutkinto pitäisi suoritettuna olla,ennenkuin siellä salilla suunsa avaa. Ettei ihan mottipäisiä puhuta,jos sattuis joku viksumpi uteliaisuuttaan saliin tuleen tutustumaan. Poishan se siitä kääntyy,kun tarkkiksen pojat potkii sitä nahkasta säkkiä,joka roikkuu siinä salilla kuin yyberfyyrerin pallit. Näin ollen ainoona yksinpuhelujani saanen jatkaa maailman tappiin? Booooring...
Piruuttani olen kytännyt salaa,uskaltaako kukaan koetella niitä meidän tosi miesten salkkuja siellä nurkassa (tillsammans 246kg),,,,,vaan ei ole sellaisia miehiä Nokialla muita kuin minä ja minäkin niin tanan laiska,ettei vaan yksinkertaisesti huvita moisilla leluilla reenata. Kas kun ajattelin ruveta lajia harrastaan ja haastaa ensi kesänä fatmanit kantohommin..itä ennen pitäs kyllä saada vähän raskaammat välineet,kun noitten lelujen ollessa handuissa tulee semmonen olo oitis,jos sattuu oleen edes yksi vosu salilla-että jos vähän musiikin tahtiin steppailis.Siihen ne ny korkeintaan soppii,tanssipartneriksi,Kun niitä vosuja jostain syystä ei ala sinne tuleen,vaikka ovat huhupuheita jo kuulleetkin,että olen siellä alkanut silloin tällöin käymään ihan joka paikasta hyvin varustettu alafaomeega54 Uros.
No mä lähden tänään Homeenlinnaan,toivottavsti mikä se nyt Ahola tai joku muu tappijalka ei me piiloon Ahveniston mettiin,minua. Haastan kaikki Hämylinnan yli satakiloiset luuserit kaikissa lajeissa,missä minua tahtoovat koitella. Sehän oli ihan pakko silloin 80-luvulla lähtee tampereelle..kun homeenlinnasta ei tarpeeksi isoja miehiä,eikä sieltäkään käpykylästä miehen vastusta missään lajimuodossa löytynyt...Sitä myöten tänne Nokialle ajauduin.20 vuotta nyt olen odottanut suotta,että tänne joku minua mahtavampi sonni muuttaisi. Vaan ei ole näkynynnä.Siispä ympyrä sulkeutuu ja pikku-Aimo siinä ympäri hyörii.Jokohan olis sinne Taivastehuusiin tullu joku uus karju,saa olla roinaaja,mikä hyvään.Kyllä mää sen hoitelen yhdellä kädellä,silmät sidottuina.Yksi vaikeus mulla on näissä mittelöissä aina ollu,että naurattaa niin pirusti voittoni jälkeen,että pääsee kuset housuun (tietysti haastajalla jo ennen suoritustakin!)
Maksan 1000 egee sille joka mut voittaa!! (diilin säännöt ja raha-asiat,hys,hys,-privana aimo.veteraani@gmail.com.) Osoite on siis lähinnä paljastettu yli 1000kg yhteistuloksen voimanostoissa saavuttaneille -teretulemas luuserit Nokialle,Mutta otan testiliuskat sekä mömmöistä,että huumeista sun muista mukaan ja veskissä käydään ihan kaksissa miehin ja minä pitelen hepinvarresta kiinni vilpin välttämiseksi. Että löytyykö Suomesta haastetta Minulle,vai pitääkö mennä merta edemmäs kalaan? Joku Islannista asti on jo Vieraana täällä käyny netin kautta kurkkimassa ,,kun ei tunnettuna voimamiehenä uskalla vielä paikan päälle tulla peläten,että nakkaan hänet persuuksista pihalle.Me kun ei roinaajia salilla pitkään katella. Vellkommen lilla nösse mammans pojke.. Jag är större than you kan nevö pii-iiiiss it in this world possible to meet Mahariski and be better than He is THE ONE AND ONLY alfa&omega?

11-01-2010, 14:26
so sorry I am ...olen korkean paikan leirillä ollut Homeenlinnassa ja mainittakoon,että Nefer Neferin luona olin yötä. Ei ollutkaan kasvoissa enää neitseen pyöreyttä,vaan aikuinen nainen hänestä on salaa minulta varttunut... Paljon muutakin ihmeellistä on täällä tapahtunut...mutta niistä asioista ei ole vielä lupa näin julkisuudessa puhua,ehkä keväällä avautuu X-files,jonne sisäänpääsy vaatii ainakin 50 omaaa viestiä näillä kirjavilla siwuilla! Palaan voorumille viikon parin päästä,mutta sitten tekstin tynkää tuleekin oikein olan takaa ja jalkojen välistäkin.

8-01-2010, 15:32
Edelleen fyysinen menopelini on Taivastehuusissa ja enempi on ollut Spiritual trainingia wiime ajat... Juokse sinä Humma kun tuo taivas on niin tumma,om mani padme hum! Eihän ne likat minun kyytiini tuppaa kun olen poika hurjanlainen. Om mani Hum om mani Hum... Tibetan bell's on aisan alla ja Matka on pitkänlainen. Om mani Hum om mani Hum seisahda Hummani mun! Dopamiinia valuu nenästä ja endorfiinia roiskuu korvista,kun kutkuttelen Aimolisäkettä.

-2010, 15:45
13.1 salilla penkki 1x2x80
HKS salin laidamil on portaat 117kpl,joilla voi maksimisykkeitä hakea.50 ekaa porrasta easyjä,loput suoraa nousua.
13.1 aika 1:05.56
16.1 1:36.25 - 1:16.28 - 59.51 - 1:24.15 ja lopuksi pariminuuttinen
17.1 1:24.28 - 1:19.40 - 59.28 - 1:27.62 ja about !:40
18.1 salilla reiden lähentäjät,loitontajat,jalkprässiä,rannekääntöjä (myötä+vastaote) penkki 90kg ja 20x70kg+2 pakkotoistoa

23-01-2010, 11:06
Eilen penkiltä 1x25x50kg vastaotteella ja pari pakkotoistoa kaverin avustamana,vieden painot alas vastustellen painovoimaa,kaveri nosti ylös. Heittokäden olkapää ei kestä isoja painoja,satsku meni.

26-01-2010, 15:12
Tänään 117 porrasta takaperin aikoihin 2:49.97 ja 2:18.59. Varsinaiset tiedon portaat lisäten tuskaa lähes pystysuoralla loppunousulla. Miksi takaperin?
No -haastoin farkkukävelyyn Musklevoorumin väen ensi suveksi. Siis Mave Team against Muskle Team in next summertime. Nokian keskusurheilukenttä,matka 400 metriä.Viestiosuudet 100+100+150+50 meetriä,mutta ankkuriosuus takaperin! Ensi lauantaina iltapäivällä koetan Nokian salilla 50kg handuissa takaperin kantamista ja zz moisen suorituksen toki laittaa juutuubiin. Mahiksen mahtailut,osa kaksi.

26-01-2010, 17:45
Koska omasta ja lekurinkin mielestä olen ollut kolmisen vuotta masentunut,vaikka minua nyt jostain kumman syystä hoidetaan maniapotilaana...pyysin,että testosteronipitoisuudet mitataan verikokeella.Tulokset nyt tulivat,arvot viitealueella -en pääse korvaushoitoon.Josta olisin varmaan jotain etua alkavaan voimanhankintakauteen saanut? Libido on kuitenkin heikko,ei naitata ja nyrkkikyllikki on levossa myöskin ollut. Anssi Mannisella on joku tuote keski-iän oireytymään ja aion droppejaan testata,vai sinkkiäkö ostan tohtori Tolosen innoittamana,että sillä saa viiskymppinenkin kolmekymppisen viriliteetin?

27-01-2010, 16:56
Tänään uimahallissa uin 500m / 20min. Aikaa kului enempi hierovissa vesisuihkuissa,joiden jäljiltä olin onnesta raukea ja otin iltapävätirsat pitkästä aikaa! Eilen illalla harjoittelin takaperin kävelyä,kerran ne portaatkin. painoa 122kg,nyt loppuu tämä kestitysleiri ja alkaa keskitysleirin ruokavalio!

28-01-2010, 11:13
Pudotan sataan kiloon 1.12 mennessä -sitten tilanne on toinen.
Lisäksi odotellessa ylhäältä jälleensyntymistä,synnyn uudesti keskeltä! Tilasin Ostosteeveeltä Abtronic latest versionin ja sillä kun vyötän itseni,lihakset kasvavat itsestään ems-tekniikan kautta.Jota astronautitkin käyttävät painottomuuden tilassa. Eikä siinä vielä kaikki! Kun tilasin heti,saan lisäksi minintronicsin,jolla voin vaikka pippeliäni kasvattaa. Ja toki jotain geeliäkin tuli tilattua ja vain 149.9 euroa!
Minun ei siis tarvitse tehdä satoja vatsaliiketoistoja,myös alaselkä saa kyytiä,samalla kun kävelen Alkoon likööriä hakemaan.Vain 10 minuuttia päivässä ja ensi suvena minulla on mäyräkoira vähintään kupeillani,sikspäk etupuolella. Ja kaikki tämä on tulossa postiennakolla Nokialle postiin.Ei tartte vatsalihasliikkkeitä tehdä enää koskaan ja voin napapaitaa käyttää cc ollessa kateellinen tiukasta vartalostani!

28-01-2010, 14:21
Minä en semmosia mömmöjä syö ja ihmevekotin vyötäisilläni kuljen Nokian katuja takaperin,likööriä laukussa -jotta verensokeri pysyy korkealla.Enhän minä humaltua halua,pois se minusta. Enkä sitten lainaa abstronikkia sulle never ever.Vaimo ja tytär siitä tappelevat,kumpi saa käyttää sitä -mikäli ylipäätään maltan ihmevyötä laisingan riisuman.

28-01-2010, 17:27
Vetäsin 117 porrasta takaperin uuden rekoordin 2:04.88 ja verkkaisemmin 2:31.84! Pientä kenraaliharjoitusta lauantaita varten...

30-01-2010, 10:59
Abtronics supistelee vastalihaksia niin ,että tuntuu! Vaimoahan siihen tarvittin,kun en itse laitetta käyntiin saanut.Geeliä kuluu,mutta tilasinkin sitä 4 pullollista,kyllä niillä jonkun aikaa pärjää. Muutaman tunnin kuluttua on H-hetki salilla,farkkukävelyä väärinpäin.zz veikkaa,että 25 metriä menee? You Tuben helmihetkiä ehtoolla!

30-01-2010, 14:38
Kolme metriä her yypermode erehtyi,sillä tein M55 maailmanennätyksen kävelemällä 28 metriä takaperin ajassa 51:22. Vastaanväittäjiä? ...sitähän minäkin,sopii koettaa samaa. Minulla on vaan niin huonot näppivoimat,etten minuuttia jaksa kannatella 102kg salkkuja... Kuulin myös huhun,että Antero Eskelinen on kuollut.Omistan rekoordin hänen muistolleen.Antero oli Nokian pieni suuri jättiläinen ja voimanostoissa menestystä jopa MM-tasolla.Armoton maastavetäjä,painitausta hänellä oli. Osallistui vielä viime vuosinaan Nokian penkkipunnerruskisoihin satasen punnertaen aina;sarjassa alle 70kg.Kunpa jollakin olisi tietoja hänen voimanostotuloksistaan ja menestyksistään SM-tasolla!!!
sumosaurus: Anterolla on Ylöjärven Ryhdin seura ennätyksiä edelleen nimissään!
Veteraanien m 40: vuonna 1986 Antero teki 60 kg: PP: 115kg, MN:200kg, YT: 462,5 M 40. 67,5 kg: JK: 165 kg vuonna1984. PP:122.5 kg v.1983. MN: 205 kg v. 1984. YT: 487,5 kg vuonna1984. Merkittävää tässä on se että Antero aloitti voimanoston veteraani ikäisenä!

31-01-2010, 10:19
Totta on,ettei minun näpeilläni 50kg kiekko irronnut maasta,mutta laiskana miehenä toki annoin herr yybermoden sen roudata jalkaprässeille saakka. Kun vähän miestä kehaisin -karehti hänellä hymyn häivä muuten niin synkällä ulkomuodolla varustetulla naamallaan. Hampaat pois niin siitä naamasta saisi hyvän...(en sano,mutta naisilla semmoinen on).
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:07

01-02-2010, 14:16
Ota cc vaan takaluisua,jos näet minut tulevan salille lähipäivinä.Lihakset villiä voimaa väreillen. Pois alta muutkin kynäniskat,sillä 122kg Mahista on muutakin kuin mahasta. Tänään vimonen reeni Apparalla,penkiltä vatsaotteella 1x18x60kg.Rekoordi oli aikoinaan kova - 1x30x100! Lekuri oli nähnyt minun sairaalan pihamaalla kävelevän takaperin ja siitä päätteli,että hoito on laadukasta ja lääkkeet menneet perille.Tästä seuraa sitten.. Uloskirjoitus huomenna ja kaiketi se on Nokialle palattava,kun se Jouko Aholakin on täällä pari kuukautta piilotellut metsissä.Saa tulla ihmisten ilmoille. Olisin vaan tarjonnut Fat Ladyä,joka on väkisin oettavissa,kun oikea mies astuu esiin.Oltais sinne Turengin vahvamiessalille tuotu Sumon kanssa painoheittovälineet Isojen Poikien testattaviksi.

02-02-2010, 09:08
Takaluisu on semmoista melko vilkasta takaperin kävelyä,kun Mahis tulee vastaan... Tänäpä rr 134/93 pulssi tupakan jälkeen 96. Siinä oli semmoista kiehnäämistä kahden potilaan välillä,mutten mennyt apuun,kun olen potilaana täällä vielä jokusen tunnin. Mutta ei hätää,osastolla on Goliath,syliväli 205,painoa yli 160kg-mutta rr vain 150/65 ja pulssi 49 !!! Ja ikääkin hänellä on jo nelisenkymmentä. Poikaa vietiin etuluisua koppiin,hyvä jo jalat edes hipoivat maata. Ennen soveltuvuustestejä riitti alalle riittävä koko Niin ja painopudotuksella ja sätkien käärimisen loputtua verenpaineeni ehkä laskevat?

03-02-2010, 12:29
Prkl! Antero minkä tempun teit,nousit kuolleista ja ylösnousemusruumiisi on nähty Nokialla useammankin selvin päin olleen mavelaisen silmin.
Tietysti tulet lähipäivinä salillekin ja punnerrat satksun penkiltä hymyn kareillessa suupielissä...

04-02-2010, 14:13
Ostin tänään nyrkkeilyyn tarvittavan hammassuojuksen,kuntonyrkkeily alkanee lähiaikoina? Salillakin kävin,mutta masennuin,kun zz esitteli suonikkaita käsivarsiaaan ja pullisteli hauiksiaan;41cm aamulla ilman pumppia

05-02-2010, 16:30
Aamuvarhaisella uin 500 meetriä rintaa kuin saimaanhylje. Siltä minä pukusuojan peilissä näytinkin. Pusa hispida saimensis jääkauden jälkeinen jäännöserä rauhoitettiin samana vuonna kuin synnyin;eli 1955. Kaiketi minutkin pitäisi rauhoittaa ja menin tuohtunena iltapäivällä salille ajatellen,että rauta rauhoittaa. Totta se on,nyt voinkin sitten luopua Lito-lääkityksestä ja tupakanpolton loputtua alan syödä tutumpia masennuslääkkeitä.
Vedin salilla ihan minulle kovat reenit: penkki vastaotteella 1x10x70,1x3x90,1x15x70 ja hack-kyykkyä 1x10x75. Ilman vyötä testasin maastanostoa ja Yakarin mielestä rauta oli kevyttä,sitä minäkin 2x5x125,1x5x135. Etusoutua 30 kilolla,jalkaprässiä yhdellä jalalla kerrallaan pelkällä laatalla 1+1 x 40. Mutta Paksu-Pekka yllätti itsensäkin nostamalla penkiltä 120kg;joka tekee +40kg/4kk. Minä riemuitsen siitä,että selkäni kestää maven -joten kohden isompia rautoja!

06-02-2010, 14:13
Tänään salilla penkiltä 1x25x50 vastaotteella ja kapealla normiotteella 1x30x30. Olkapää ei halua vielä raskaampia rautoja. Etuolkapäitä mahiksen tapaan penkillä maaten ja laskien tangon munille.Rannekääntöä tein ja hauistakin pelkällä tangolla,sata toistoa ylätaljalla kevyellä vastuksella,hack-kyykkyä pelkällä kelkalla kertaa monta,jalkaprässiä pelkällä kelkalla yhdellä jalalla 1+1 x50.
Selkä jumissa eilisestä,enkä nyt kyennyt boxing personal trainerini oppeja vastaanottamaan pistehanskoilla (?),mutta lupasin mennä lähiaikoina hänelle hierottavaksi.Hän kun tekee sitä työkseen ja 25€ ottanee selän käsittelystä.En ole koskaan ollut hierottavana. Thai-hierontaa olisi Nokialla myös tarjolla hintaan 50€,mutta en uskalla arvailla,mitä se pitää sisällään.

-02-2010, 20:04
Tänään salilla aamulla ja iltapäivällä,mutta pää on sökö.Ilman muistiinpanoja tehdyt sarjat ovat unohtuneet,liikkeet eivät. 2006 keväällä mave aloituspaino 170kg piti poimia kuin puolukka,vaan alaselästä kuului naps. Marjakarhukin taisi olla paikalla? Sitten en olekaan maasta vetänyt kuin pohjakunnon mitaten viime lokakuussa ja muistaakseni meni 1x3x130kg. Tänään nostin 170 ja se painoi helkutisti,lisäksi 1x10x120. Pienillä painoilla *pitkiä* sarjoja; pystypunnerrusta,ojentajapunnerrusta pysty niskantakaa,...iltapäivällä ekan kerran eläessäni vinopenkiltä mutkatangolla keveitä räjähtäviä! Olkapää kesti,nimenomaan heittokädestä. Ylätaljaa en kykene vetämään,kun vasen olkapää lumpsahtelee kummasti. Reiden ojentajaa,koukistajaa,jalkaprässiä,hack..

09-02-2010, 17:32
Salilla oli kova karju,joka valitteli keski-iän kriisiään,vaikka täyttää tällä viikolla (oliko 36 taikka seiska) ja minä lohduttelin häntä,että minä vielä viisikymppisenäkin saavutin joissain liikkeissä elämäni raudat.Ettei se elämä vielä ole ohi. Kummallinen höpöttäjä,joka ottaa sekundaattorillaan jotain aikoja.Joko taukojen pituutta tai sarjojen sellaisia. Jotain sukua Marjakarhulle varmaankin.
Ville Kivioja 202 ja syliväli aktiivikiekonheittäjistä hirvein - oli salilla ja kun näki minun tekevän uutta suosikkiliikettäni;vinopenkkipunnerrusta...ja älykkäänä poikana huomasi minun vievän sarjat aivan loppuun ja ajatteli matemaattisena nerona,että nyt onkin oiva tilaisuus haastaa Aimo Mattila penkkipunnerukseen vastaotteella,tangossa rautaa 50kg;että kuinka monta toistoa menee.
En ollut järin innokas,mutta haaste tuli niin ylhäältä ja äänekkäästi,että minun oli pakko ottaa haaste vastaan. Salilla olevat kaunottaret,joita oli about eleven,laskivat silmin ympyriäisin ääneen,kun Mahatma punnersi 1-2-3-4-5-6-7-8-9-...24 kertaa mainitut raudat vastaotteella. Fitnesmuijat kikattivat kovasti,kun nousin pystyasentoon;tehden lantiolla käsien liikerataa erotisoivia movementteja. Kymmenen toistoa sai Ville ja vaati,ettei tästä sitten puhuta voorumilla mitään.Niinhän se on pojaat,että mitä salilla puhutaan,se jää sinne. Mutta Isä-Kiviojalle terkkuja,sille heittogurulle.Viileitä ovat säät olleet. Huoltamon ikkunassa luki,että Timo Soini itki avoimesti Tony Halmeen hautajaisissa. Prkl-miehet eivät itke;paitsi tosimiehet

13-02-2010, 16:46
Eilen uimassa Siljannon kaa,toki pitkään terapia-altaan ihanissa hierovissa vesisuihkuissa Jounin uidessa hirveellä vimmalla rintaa. Tänään salilla Paksu-Pekan kaa penkkiä,vinopenkkiä ja ojentajapunnerruksia. Suvi Helin sai kuulla,että Kivioja brothers pyörähtelevät ensi kesänä kuularingissä. Ei liene yllätys,että ikämiesihme Aimo Atleetti alkaa sitä myös opetella. Pois lähtiessä nokialainen voimailulegenda heitti läppää ulko-ovella.Pekka Lepistö täällä tunnetaan maastavedon PE-miehenä,mutta myötävaikutuksellani heitti huvikseen Olympiapainolla SE:n sarjassa M55. Hän jossain vaiheessa antanee lehtileikekokoelmansa minulle ja teen satasivuisen referaatin hänen saavutuksistaan.

15-02-2010, 06:12
Eilen aamuvarhaisella salilla ei ollut kuin yksi 72-vuotias Kuningasjätkä. Toki annoin hänen tulla tyköni;esitteli kammottavaa leikkausarpeaan,kun hänet oli erinäisten vaivojen vuoksi avattu,20kg putosi paino sillä sairaalareissulla 17 vuotta sitten. Kuulin samalla paikallisjuorut,kuinka Paulilla ja Varjosellakin jo pumppu reistailee ja Mellin häpeää autolla törttöiltyään. Kyllähän Me tiedämme,että Pauli aamuseuroissa otti pelkkää penkkiä ja Varjonen ei tehnyt muuta kuin höpötti ja Mellin ajoi kuntopyörää ja hakkasi säkkiä. Wanhat Herrat kokoontuvat salilla aamuisin.

6-02-2010, 05:37
Eilen Paksu-Pekan kaa tavanomaista myöhemmin salilla-ja pahaan aikaan. Kello 15 jälkeen sinne mahtui liian monta nuorta. Minulla ei ollut lasit päässä ja he näyttivät silmissäni samanikäisiltä,kokoisilta ja pyörivät kuin muurahaiset keossa ääntä tuottamatta. Jotenkin tyhjiä ihmisten kuoria olivat he silmissäni. Riemuitsen siitä,että otin penkkiä myötäotteella,joka on viimeksi tapahtunut joskus 1990-luvun alkupuolella.Olkapää kesti hyvin kapean otteen ja sain satasen.

17-02-2010, 04:22
Eilen salilla Pekka vuosikymmenten tauon jälkeen teki ihmeitä.Lajina maastanosto,jota hän ei ole raskaudenaikanaan koetellut;mutta Halleluja! It's raining men;amen -omapaino nousi maasta! Kuittasin välittömästi ja samoilla painoilla esitin levitaatioilmiön,kumosin painovoiman hengenvoimillani. Katseltiin kun noro-Hippo / Yakari / Kari teki kimmoisia yhden käden tempauksia hirveillä käsipainoilla. Me wanhat Herrat nöyrryimme,mutta kokosimme sitten itsemme ja otimme vähän steppenvolffia jalkaprässillä.vottövak? -No siis romua kelkassa pari sataa ja steppausta musiikin tahtiin...

19-02-2010, 03:32
cc ei ymmärrä,että heittolajeissa tarvitaan räjähtävää voimaa. Sille ei mitään voi,etteivät kynäniskojen olkapäät kestä rytkäytyksiä. Penkiltäkin tangon pitää lähteä rinnasta kuin ohjus ja niin rajulla voimalla,että tanko on karata käsistä...

19-02-2010, 13:11
07 uimahallissa sain olla rauhassa terapia-altassa kuvitellen jo olevan ilta Pintassa. Dave musisoi ja Mave Team pokoo lavan edessä without yybermodee...kello 23 tonight!

26-02-2010, 09:55
Mulla ei ole muuta kehitystä kuin kaksisuuntaisen mielialahäiriön kehitys seitsensuuntaiseksi. Eilen salilla katselimme Paksu Pekan kaa,kun Hannu Savola 47v. latasi tankoon 140kg ja koetti punnertaa sen penkiltä.Puoli vuotta siten Ruoska joutui aloittamaan pelkällä tangolla loukkaannuttuaan vaikeasti liikenneonnettomuudessa... Pekka riamastui,että kyllä hänkin kehittyy hela tiden ja veti maasta 150kg!

26-02-2010, 16:49
Tänään se Pekka otti ekan kerran Hack-kyykkyä. Minä seurasin enemmän Yakarin suorituksia;angiinasta (?) toipumassa ja kiskoi rinnalle liki sataa kiloa sarjana sekä köykäisesti kolmonen maasta 180kg. A-Tolppa ei antaudu keskustelemaan,vaan keskittyy vissiin pelkkään penkkiin.Vanha mies (1956). ...ai niin,minähän olen häntä vanhempi;hyvänen aika.

27-02-2010, 11:42
Itse asiassa Juha ei ole vieläkään toipunut siitä,että olympiapaino ei lentänyt mihinkään. Kun hän sitä pitkän patistelun jälkeen kävi koettamassa jokunen vuosi sitten. Samoin Karppa tuli nöyryytetyksi,kun hän kerran ilmaantui nakkaamaan painoja,vaan ei Fat Ladyyn edes kajonnut;kun hävisi jo Ratto Reijalle painolla 15,88kg.
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:08

01-03-2010, 20:09
Pekan kaa pönötettiin penkillä ja pystyssäkin. zz esitteli kauheita kyynärvarsiaan ja päätään pitempänä muita huhki Ville Kivioja. Vaan hipsi salille Esa Tähtinenkin,kohta 58 vuotta -joka teki muutama vuosi sitten melkoisen yhteistuloksen sarjassa alle 110kg,vahinko etten muista tarkemmin. Mies on Alitolpan kanssa edelleen ehdolla Nokian vahvimmaksi mieheksi,ainakin ikä huomioon ottaen.

02-03-2010, 13:13
Pekan kaa reenattiin jalkoja. Prässiä tuli tekemään Marjiskin ja Farmarikävelychampion Samuli veteli maasta,mutta erityisesti mainittakoon,että aamusalilla oli myös Einari Moilanen (syksyllä 68v.) tuore SM-kultamitalisti hallista -kumisaappaanheitossa. Valitteli vaan,että kaksi metriä meni vähemmän kuin edellisvuonna... Einarilla painoa 80kg,jota ei hoikasta varrestaan uskoisi,tiivistä lihaa. Odotamme,että lumet sulavat,että päästään heittohommiin. Einarille ei Nokialla nuoremmatkaan pärjää esim. autonrenkaan heitossa!

03-03-2010, 16:54
Aamupaino 118kg. Lokakuusta on Pekan kaa salilla käyty,minulla tosin liki 2 kuukauden tauko vuoden vaihteessa. Voima alkaa pikkuhiljaa tarttua. Pekka pani jo röyhkeesti tankoon 130kg,mutta ei onnistunut penkiltä. Sensijaan maasta nousi uusi rekoordi 160kg. Pekka painoi loppukesästä 2009 152kg ja on aika paljon laihtunut,ei ole käynyt punnituksessa pitkään aikaan.

04-03-2010, 16:14
Paksu-Pekka järkyttyi / masentui,kun zz miestä punnitsi. Pekalla tunne,että paino on pudonnut...ehkä 135?..mutta vaaka näytti,että painoa on tullut lisää -145! Ruoska sitävastoin riemuitsi,että painoa on tullut lisää,nyt 75kg ja suojattinsa punnersi penkiltä ennätyssarjan 1x8x110kg. Kaverilla rintakehän ympärys kohta sama kuin pituus! Oli salilla vanhemmankin miehen silmäniloa,parasta naisen lihaa,jota olen salilla nähnyt. cc rehvasteli,että Katja (?) on hänen kaverinsa Facebookissa. Hänellä tosin on veispuukissa vissiin useampi sata frendiä jo,minulla vain Boogie ja muutama houruinhoitaja. Otettiin Pekan kaa jalkoja,hän sai Hackissa 120kg ja on myönnettävä,että jos minä painaisin 145 kiloa,en kyykystä ylös nousisi. Oli salilla myös romaani,jonka nimeä en tiedä.Olen huono muistamaan ihmisten nimiä. Tämä kaveri käy salilla lähes päivittäin ja huomenna kuulemma pitäisi reenata käsiä. Hänellä on reuma ja pohdittiin siinä,että *tötsä* voisi auttaa. Ja Marjikselle kuuri amfetamiinia! Noo,minä otan nyt viskiä palautusjuomana vastoin Vesan ohjeita ja unelmoin,että lumet sulavat. Sitten kerätään porukkaa kentälle ja reenataan ainakin viittä eri heittolajia! Lunta vaan on niin perkeleesti vielä. Pekan kaa aletaan kävellä Sarpatin pururataa;sinne kilot karisevat?

05-03-2010, 19:08
Hemoglobiini 17! Pekka today 47 vee ja pystypunnerruksessa rekoordi 70kg ja vinopenkiltä 80kg. Pentti Leskinen kävi kääntymässä,ruskettuneena etelän auringosta. Pentti pääsee tänä kesänä sarjaan M75 ja odottaa innolla yhteisten heittoharjoitustemme alkamista. Viime syksynä hädin tuskin voitin hänet kiekossa,kuulassa! Kertoi Pentti,että veteraanien SM-kisat ovat Ratinassa heinäkuun alussa. Siitä alkoi minulla polte...jos vaikka osallistuisin viiteen eri heittolajiin? Heitto5ottelun SM-kisat ovat elokuussa...

06-03-2010, 10:55
Tein inventaariota reenikirjaan: salilla marras 11x, tammi 4x, helmi 15x. Syys ja lokakuun tiedot hävisivät Hämeenlinnassa salkun myötä,jossa allakka ja tietsikka. Nyt alan tähän isoon allakkaan merkitä tehdyt tulokset salilta ja aikanaan kentiltä. Pahus että oli reeneissä katkoa joulu-tammikuussa...

06-03-2010, 17:40
Yakari oli Hippona keskusurheilukentällä lasten hiihdoissa,antoi minullekin karkin. Jo vain sokeritankkauksella Hack kulki. cc maksoi minulle ja Pekalle 12 euroa purkilta,kun vastaanotimme D-vitamiinia,joka kuulemma auttaa joka asiassa. Pekka veti maasta rekoordin 170kg,mutta katselimme ihmeissämme,kun Pasi veteli kauheita rautoja maasta. On se ihmistunkki,kuten Dimitri Jakolev. Kovia jätkiä Nokialla!

07-03-2010, 13:54
Pekan kaa Vihnusjärvi ympäri aikaan 2:15. Piti ennen Kalkun mäkeä soittaa Boogielle,että tekisi minulle reeniohjelman silmälläpitäen ensi heinäkuun heittolajeja...jos vaikka Jarikin Ratinalle ilmestyisi omaan ikämiessarjaansa kiekkoon ja kuulaan. Minulla on jossain videoclipsi Boogiesta,kun tämä pyörähteli kuularingissä 2006 about 16 meetriä! Kova jäbä hän on!

08-03-2010, 16:24
Vähän isompia rautoja today;Pekalla ei kulkenut...Yakarilla kyllä. Penkki vastotteella 1x4x100, mutkatangolla niskantakaa ojentajia x 70kg sekä Pekan kiusaksi maasta jalat kaposena 175kg. Kummakseni reisissä ei riitä rytyä sumoon. Pääsin cc kyydillä Sarpatintielle...

10-03-2010, 15:34
Penkki vastaote 1x4x100, 1x3x105 ... niskantakaatyöntö 1x3x90 ... maasta 1x5x150. Huoltamolla kahvilla Pentti Ahola 43,joka oli nuorena kova nyrkkeilemään;hävisi SM-tittelin 2-1 ja tämän päivän penkkikunto 100kg,kuten on ollut 20 vuotta. Paksu-Pekalla ei tänään kulkenut,söi aamupäivällä liikaa siskonmakkarasoppaa?

11-03-2010, 06:01
Ei ole meistä kumpikaan laihtunut ...Pekka lienee 145 oltuaan jo 140 syksyllä (152 loppukesästä 09)ja minulla aamupaino 121kg. (syksyllä 113)...Prkl...otin kolme Furesista (diureetti) ja kävelemme Vihnus around about 2 tuntia. Eiköhän neljä kiloa putoa tämän päivän aikana...

11-03-2010, 15:46
Pekan kaa Vihnus around aikaan 2:35. Minulla repussa lisäpainoja,kumisaappaat.

12-03-2010, 06:41
Kuolleeksi julistettu Antero Eskelinen nosti hymyillen penkiltä painoja ja lupasi osallistua vainajien SM-kisoihin tuoden sieltä mainetta ja kunniaa Nokialla;jälleen kerran. Kuollut mies kummittelee salilla jatkossakin.

12-03-2010, 14:03
Kolme ja puoli tuntia salilla!
Aamusta siellä oli neljä yli 60-vuotiasta,jotka ottivat penkkiä kaikki painoilla 120-150kg. Hävetti olla samaan aikaan salilla. Tuli sinne sitten kaikki muutkin Nokian valovoimaisimmat tähdet (Marjakarhusta en nyt puhu): Sumosaurus tuli Las Vegasista,jossa muuan tänäänkin salilla ollut Kati pärjäsi nuorempana fittness-lajissa.Kovaa reenaa edelleen hän. Oli siellä Suvi Helin,kuulantyöntäjämestari;lähdössä huomenna Las Palmasiin reenaamaan. Oli siellä Ruoskakin,joka suuttui kun hänen meriittilistaansa ei miksikään noteerattu,vaikka MM-kisoissakin on ollut. Sumo lestinheiton SE-mies! Nokian voimailusalilla on enempi harvinainen kävijä hän,jolla ei jonkun sortin mitalia ole! Nyt puhun Marjakarhusta....on hänelläkin jotain;tämä voorumi.

13-03-2010, 14:14
Salilla tänään silmäni lepäsivät sairaanhoitaja Ratto-Riitassa,jota en ole nähnyt sitten vuoden 2006,jolloin valmensin hänet SE-kuntoon naisten olympiapainolla. Ehdotin tietysti voorumille kirjautumista ja lähtemistä kanssani mökille kesällä...koko ringettejoukkue mukaan! Eikä muita miehiä kuin minä ja Sumo.

16-03-2010, 17:18
Iitu takoi nyrkkeilysäkkiä siihen malliin,että miehensä Alkoholix Himoksella kyttää siellä muita naisia. ccc vaimo lähtee Egyptiin,eikä cc usko,että sieltä löytyy hänen kaltaistaan alfaurosta,vaikka Kairossa niitä on miljoonia. Paksu-Pekan kaveri seurasi nostojamme silmä mustana. Hänet hakattiin Hesassa huonoon kuntoon,sai jopa iskuja pesäpallomailasta. Sarpatissa on turvallista. Penkiltä vastaotteella 110kg ja 1x7x100. Maasta 180, 1x5x150, 1x11x120.

18-03-2010, 14:54
Naiset haisee pahalle.
Kapea penkki myötäote 2x5x70,1x7x90...vastaote 2x5x70,100,105,2x110,115kg
Pekka punnersi rekoordin 125,mutta pystypunnerrus ei kulkenut kuten minulla:
10x40,10x45,5x50,5x55,5x60,2x65,2x70kg

23-03-2010, 20:32
Ma Pekan kaa penkkiä ja mavea
Ti Pekan kaa jalat Sumosaurus tänään olkapääleikkauksessa.

24-03-2010, 15:23
Pekan kaa penkkiä vastaotteella,pystypunnerrusta. Sumosauruksen olka operoitu,pääsee tänään kotiin ja alkaa kuminauhajumppa. Kolmistaan Sarpatin pururadalle,kunhan lumet sulavat. Neljäsataa kiloa ihmisen lihaa.

25-03-2010, 15:53
Salilla enempi miljööterapiassa. Viheriät kentät odotuttavat,ei saa iloa monotonisista päivistä salilla pakertaen ja massu pömpöttäen. Ei avita edes D-vitamiini.

26-03-2010, 19:14
Niskantakaatyöntö 95kg,1x5x85kg
Yhden käden työntö 1x7x45kg
Maastanosto 1x3x170,1x12x120kg

29-03-2010, 15:42
Olkapäät eivät sietäneet penkkiä ollenkaan.Paksu-Pekka pukkasi rekoordin 130kg ja samalla rekoordin Hackissa 150kg. Minä 1x12x100 ja 130kg.

31-03-2010, 15:33
Kolmen vuoden masentuneisuuden jälkeen nousin viime syksynä sängystä ylös ja aloin Paksu-Pekan kanssa käymään salilla. Nyt on puoli vuotta kulunut:
Loka ?,Marras 11x,joulu 0x,tammi4x,helmi15x,maalis20x
Lokakuu - Maaliskuu
Pystypunnerrus 3x50--- 10x50,70
Penkki vastaote 24x50,10x60,6x70,80--- 30x50,20x60,15x70,7x100,2x110,115
Maasta 3x130--- 3x170,180
Niskantakaatyöntö 5x60--- 5x85,95
Hack 15x60,100--- 12x100,130

02-04-2010, 13:59
Eilen pystypun 1x11x50,2x5x60,1x2x70
Niskantakaatyöntö 90,maasta 6x140,15x120
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:09

03-04-2010, 10:07
Kaikkien riemuksi kaivan joskus esiin tilastoni,eli tuloskehityksen 1970-luvulta lähtien ja samalla selviää,missä kunnossa olin 30-35-40-45-50-vuotiaana ja tosiaan tallella ovat kaikki tehdyt sarjatkin. 2006 keväällä olin vielä vahva...

03-04-2010, 13:45
Niskantakaatyöntö 2x5x80,2x5x90...Hack 1x5x125,1x10x110
Katselin mykistyneenä millaisella intensiteetillä zz treenaa:isoilla painoilla sarjat loppuun taukoja juurikaan pitämättä sarjojen välillä. Samoin silmät ymmyrkäisinä katselin Yakarin harjoituksia: farmarikävelyssä uusi rekoordi,josta kertoo paremmin treenipäiväkirjassaan. Hänelle on runsaasti lihaa kertynyt ainakin ylävartaloon talven aikana ja kyynärvarretkin kasvaneet. Mielensä palavi heittolajien periin ja on odotettavissa sekä kuulaan että kiekkoon tulosparannusta.Mikä ettei myös moukariin,painoon ja keihääseenkin...

04-04-2010, 15:59
Jalkaprässiä cc tapaan 4x50x100,että kova on hänen 100x250!
Ja tänään otti rannekääntöä 80 kilolla uhoten vielä satasella joku päivä ottavansa...
Yhdenkäden työntö 55 ja pystypunnerrus 10x55

06-04-2010, 16:14
Hack 2x30x30,happi loppuu tana.Voimista en tiedä,on niitä joskus ollut (30x100).
Pystypunnerrus 9x60,75.
Salilla liikaa väkeä,nuoria enimmäkseen. Toki cc paita märkänä juotuaan jo 8 litraa nesteitä tälle päivälle.Aineenvaihdunta niin kova,ettei saa enää öisin nukuttuakaan. Yakari vetelee rinnalle komeita rautoja räjähtävästi. Pekan kaa mietittiin,että jos alettaisiin käydä aamupäivisin. Ehkä väkeä vähemmän.

07-04-2010, 13:44
Pekan kaa jalkoja. Hack 1x15x100,1x7x115
Sumosaurus cc tyylillä jalkaprässiä 1x30x250. Polvivaivainen on kovempi kuin minä,jolla ei kunto kestä pitkiä sarjoja. Tähtisen Esaa ei saa innostumaan heittolajeista;monta vuotta olen ahdistellut. Koko lailla tuore SM-kultamitalisti,kiristynyt Iitu oli myös paikalla. Onneksi ei ota esille manioissani heittämää huulta,että ottaisin hänen kanssaan nyrkkeilymatsin käyttäen vain yhtä kättä. Turpiin tulisi. Iitulla on kesätyöpaikka luvassa Nokian hautuumaalla;nyt ei saa sielläkään ryypätä rauhassa... Eilistä muistellen olen nyt työstänyt ajatusta,että minun pitäisi juoda päivittäin enemmän. Siis nyt en tarkoita kaljaa,jota kyllä kykenen lotraamaan litratolkulla. cc nauttii kovasti nesteitä,minä juon aamulla kahvia ja ehkä litran vettä päivän aikana.Se lienee liian vähän. Jos vaikka aineenvaihduntani kiihtyisi,kun joisin enemmän?

08-04-2010, 16:54
Tietysti voisimme viettää kesäistä boxing-leiriä mökilläni. On siellä nyrkkeilysäkki,jonka voisi verannalle laittaa kurkihirteen roikkumaan. On minulla siellä verttyneet hanskatkin,toiset 70-luvulta. Iitu voisi opettaa jalon kamppailutaidon alkeita ikämiehelle? On siellä painonnostotankokin,johon saa rautaa pitkälti toista sataa kiloa. Niin ja ne Iitun kissat voisivat hiirten paljoutta vähentää. Yksi kesä niitä aina aamuisin oli puolen tusinaa loukuissa.Tanan nakertajat tuhoovat aitassa aarteitani. Tänään salilla vain maastanostoa ja tuli jumalaton hiki,mutta hyvä olo.
1x5x160,1x2x180,1x6x150,1x10x140. Pekalla ei ollut puhtia. Yakari oli opetuslapsineen farmarikävelyllä. Melkein teki mieli mennä koettamaan saisinko satakakkoset jo maasta ilmaan.Viime kesänä se ei onnistunut.

09-04-2010, 15:00
Salin ovella nyrkit pystyssä vastassa muudan punapäinen nyrkkeilijätär,joka suuntaa seuraavaksi Helsinkiin hakemaan kicksejä ihmisen lyömisestä. Sisätiloissa cc rääkkäsi selkälihojaan ja veti maasta sarjaa 210 kilolla,mutta selkäparkansa ei välttynyt lisäliikkeiltä.Suunnittelee kuoma keventävänsä treeniä. Minä vain aikaani kulutin salilla ikäänkuin miljööterapiassa. Selkä eilisestä kipeenä.

09-04-2010, 20:20
No hyvä,mutta ei ihminen elä pelkästään leivästä. Nyt en tarkoita niitä Manssi Annisen lisäravinteita,vaan lähestyn asiaa vilosovisemmin. If you understand what I mean. Prkl...mulla on selkärangan alapäässä legot vinossa ja muistan karvain tunnelmin cc aamuiset sanat sieltä salilta poistuttaessa: älä ota niitä ykkösiä mavessa! Olkapäätkin oireilevat,penkkiä ei viitti ottaa edes tangolla.Ylätaljallakin siellä jotain lonksuu.Ihme,että pystypunnerrusta sietää. cc on nyt sitten aloittanut jonkun poloisen nuoren miehen valmentajana.Saas nähdä mitä siitäkin tulee...

12-04-2010, 19:01
...niin ja minulla alaselkä on samassa kunnossa kuin syksyllä 2006,jolloin liikunta loppui. Vuode kutsuu.

14-04-2010, 14:44
Salilla selkä kuntoon tulee: hack 1x12x50,1x12x100,1x12x105... jakalkaprässsiä 1x30x100 ja sun mutta snadia. Sitten ensi kerran kentälle!
Viime lokakuun tulokset. Kiekko 1,5 26,50 -2 / 23,40...kuula 7,2 ...7,80 -4 / 10,41
Keihäs 800... 24,90...moukari 7,2 / ...22,80 - paino 11,34 ...9,90 - paino 25,4 ...4,25. Ei lentänyt naisten kuula paikaltaan,pakittamalla,pyörähtämällä kuin yhdeksänmetrisiä. Kaksi kuukautta on kisoihin,ei tästä mitään tule. Olen liian kankea,jäykkä,hidas,laiska.

15-04-2010, 05:50
Mutta minullapas on Peter Pan-syndroma,mies joka ei vanhene koskaan.Päästään. Keho on toista mieltä. Vaikka kävelin eilen. kentällä 700m Cooperissa väärinpäin lämmitttelyksi...säälittävät 9 metrin kaaret neljän kilon kuulalla ovat tänä aamuna pistäneet koko kehon jumitilaan. Parikymmentä vuotta sitten 7-kiloinen lensi paikaltaan yli 12m ja naisten kuula vauhdilla liki 17m. Prkl...kyllä metrejä lisää tulee,kunhan saan kavereita kentälle. Sinne pesäpallokentälle ei ihan vielä pääse,mutta kuulalla voi aloittaa keskuskentällä. Soita!

15-04-2010, 15:37
Kun ei se selkä makaamalla parane,nostin maasta 1x14x130,1x5x150,1x10x140 ja niskantakaatyönnössä ei se satanen nouse sitten millään,2x2x90

17-04-2010, 14:52
Eilinen menikin sitten taas makaillessa,onneksi hoikistuva Pekka painosti tänään salille.Otettiin jalkoja. Pekka on päässyt jo alle 140 kilon,minulla 124. Se saa kohta minut kiinni.

19-04-2010, 17:32
Pystypunnerrus 1x10x50,2x5x60,1x3x70,80
Yhdenkädentyöntö 1x10x45
Maasta ei kulkenut,ojentajapunnerruksia

23-04-2010, 20:32
Ei oikein saa sielua mukaan salille.Keho siellä käväisi.
Hack 1x10x120,pystypunnerrus 1x15x50,3x7x60

25-04-2010, 20:11
Parin tunnin samoilua Vihnusjärven ympäri,sinivuokkoja,leskenlehtiä,koirankusettajia

26-04-2010, 14:18
Luulisi näin lämpöisenä kevätpäivänä mielenkin liihottavan stratosfääreissä,vaan ei.
Hack 130,1x10x100,maasta 1x10x130,pystypunnerrus 1x9x60.
Lähestyin Marjakarhua nöyränä miehenä pyytäen häntä valmentajakseni;haluaisin olla kuin hän. Mutta suuri esikuvani oli tylyllä päällä ja suureen ääneen kaikkien kuullen nolasi minut sanoen,ettei hänen talliinsa pääse kaikki. Pitää olla ensinnäkin todellista halua kehittyä,tehdä liikkeet oikein ja ostaa häneltä lisäravinteita. Erityisen närkästyneenä hän on jo pidempään merkille pannut henkisen velttouteni.En vie sarjoja loppuun,teen ne väärin ja pidän sarjojen välillä vartin taukoja. Ja mitään eläkeläisalennuksia hän ei anna,kallista on hänen vähäinen vapaa-aikansa,kun vaimollakin on vaateita niin kovasti. Koko ajan on kinuamassa,että siivoa nyt sieltä ah ooh ja vähän tuoltakin oh oh...

27-04-2010, 14:03
cc yllättävä uusi allekirjoitus kaikissa lähettämissään viesteissä on nyt juuri: Elämäntavat kuntoon Mahis! Eli 4594 kertaa sama kannuste,pakkohan sen on jotenkin vaikuttaa alakuloiseen olemukseeni. Niinpä ensimmäistä kertaa söin jotain ennen salille menoa. Normaalisti pelkän aamukahvin voimin olen pakertanut ja energiat on hapiaan loppuneet. Nyt oli mahtava omnipotentti olo. Ensin happi kortille Hack 1x10x115 ja sitten ensi kerran vinopenkkiä mutkatangolla: 1x10x50,1x7x60,1x5x70,80. Olkapäät kestävät yllättäen tätä lajia ja pystypunnerrusta: 1x10x60,mutta penkkiä en ilkiä edes pelkällä tangolla ottaa. Ja kun Yakari yllätti ja veti ensi kerran eilen puolitosissaan maasta 3x200 ja 210,pakkohan minunkin oli lisätä tankoon rautaa: 2x190

28-04-2010, 13:48
Mitä toi roinaaja tabujaan mun ketjulla esittelee? En voi hyvällä omatunnolla enää sanoa Paksu-Pekaksi sitä miestä,jonka kanssa olen yli puoli vuotta salilla nyt käynyt,sillä paribodauksessamme alamme olla yhtä kireässä kondiksessa... Sitä paitsi Pekka Tenhunen on nyt alkanut käyttää jalkineita salilla.Hänellä on nyt käytössään 20 vuotta vanhat menokkaat,joihin sai lopulta hommattua nauhat ja sitä myöten käyttöön.Sukkasillaan on tähän asti bodannut. Yllättävän vähän väkeä salilla tänäpä pualilta päivin. Toki Sumo ja Ruoska.

29-04-2010, 17:24
Hack 5x130,15x100...niskantakaatyöntö 5x90,100...pystypunnerrus 4x4x70...maasta 6x160,3x180. cc oli vähän pahalla päällä,kun oli niin kiirus koko ajan.Vaimo odotti kotona leivän leipojaa,siivoajaa ja ties vaikka mitä muita aviollisia velvollisuuksia,joita hän ei ole kunnialla kerennyt pitkään aikaan hoitamaan.Ja tuli salille flegu valmennettavakin.

Tiltu
29-04-2010, 21:57 Alunperin lähettänyt zz :Videon kuvaajana Mahariskillä on selkeästi silmää ja lahjakkuutta. Ja mää oo tosissani. Videota tulossa kunhan aika antaa myöten. Tiltu:Totta kai hänellä on, kun on silmää valokuvaamisessakin. Olen iloinen Mahariski siitä, että et antanut selkäkivun lannistaa, vaan olet päässyt taas salille. Itse aloitin juuri työt, enkä pääse enää päivisin treenaamaan. Onneksi tänään sain jo tuntumaa multaan niin eivät pääse perusasiat unohtumaan.

30-04-2010, 15:15
1.11.2007 TTA N ttl Ukkonen: Kärsinyt alaselän ajoittaisista kivuista jo vuosia.Viimeisen parin kuukauden ajan enemmän kipuja häntäluun yläpuolella. Pyyd.LS-rangan rtg.
7.11.2007 RTG ayl Lääperi Anna-Leena/jm: LS-RANKA RTG 7.11.2007 Viisi lumbaalimuotoista luurakenteeltaan säännöllistä nikamaa,SI-ylimeno tyyppinen. Loiva vasemmalle konveksi kierteinen skolioosi. Diskusväleissä yleistä alkavaa degeneratiivista madaltumaa,reaktiivista päätelevyskleroosia ja nikamien etuteunoissa spondyloosi reunakerrostumia,degeneratiiviset muutokset voimakasasteisempia presakraalitasolla. Kahden alimman välin tasolla myös fasettinivelskleroosia artroosiin sopien ja tällä alueella natiivi rtg kuvan perusteella epäiltävissä luisen selkäydin kanavan kaventumista degeneratiivisten muutosten pohjalta. SI-nivelet näkyviltä osin avoimet,keskiosat eivät osu optimaalisesti kuvaustasoon

30-04-2010, 15:23
15.5.2008 TTA ttl Irene Ukkonen: Vuosia molempien olkapäiden oireilua.Harrastanut kaikkia heittolajeja,myös keihäänheittoa.Oikea olkapää kipeämpi kuin vas.
Pyyd.molempien olkanivelten rtg.
23.5.2008 RTGR ayl Anna-Leena Lääperi/mas Molemmat olkapäät: luurakenne on symmetristä. AC-nivelissä alkavaa degeneratiota,oikea AC-nivel vasenta leveämpi,ad 8mm,vasemmalla leveys 4mm,oikealla trauman jälkitilaan sopiva löydös näiltä osin. Tuberkulum majorin ja akromionin reunassa todetaan molemmin puolin alkavaa degeneratiivista uudisluumuodostumista,samoin humeruksen kollumrajalla kaudaalisesti. Erillisiä pehmytosakalkkihippuja vasemman AC-nivelen tuntumassa.

30-04-2010, 15:31
Kun ette lääkärilotinaa ymmärrä,suomennan edellä esiintyneeet löydökset ja lyhyesti yhteenvetona: Ei mitään vikaa,jatkakaa harrastustenne parissa kuten tähänkin asti. Eli ei venyttelyä,voimistelua,lihasten esilämmittelyjä ja muuta turhanpäiväistä. Maksimit tankoon ja kunnon rytkäytyksiä;samoin heittolajeissa mieluusti pelkällä kädellä vempautuksia. Kultahippuja siellä on nivelissä ja uutta luuta kasvaa,kun vanha haparoituu.The new degeneration is the only way to better results!
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:10

03-05-2010, 13:37
Hack 7x130,3x140...pystypunnerrus 3x15x50.
Sumolla sarjat pitenee pienillä penkillä ja Ruoska olisi ottanut kakkosen 140 kilolla,mutta jalka lipesi. Pekka on nyt asiakseen ottanut,että hänkin saa 140 penkiltä ja koventaa reeniä ainakin sen nostomuodon osalta.

04-05-2010, 13:26
Niskantakaatyöntö 5x90
Maasta 10x150,7x170,4x180
zz laittoi mavessa 220 tankoon ja pyysi ottamaan videopätkän,joka meni ihan mönkään -kun luulin jotta ykkösen vetää,mutta sarjasta ei tullut loppua ollenkaan ja jähmetyin järkytyksestä.cc on eläin!

06-05-2010, 14:29
Tuli käytyä salilla,mutta meni treenaamishalut ihan kokonaan,kun cc koko ajan kuohuksissaan pyöri siellä painot hukassa. Häntä kohtaan ovat nyt pikkupojatkin jo kuulemma pakkoliike komilla hyökänneet ja arvostelleet hiljan julkaistua videopätkää mave 8x220. Että ihan pieleen on kaikki cc reenivilosoviat.Vaimokin on alkanut epäilemään,että yybermodemme on narsissi. Latentista homoseksuaalisuudesta häntä kukaan ei ole vielä osannut epäillä.Se nyt vielä puuttuisi.

07-05-2010, 13:01
Olen vissiin muiden vikojeni lisäksi läheisriippuvainen. Kun Paksu-Pekka soitti,ettei hän tänään salille lähde,niin ihan turhaan koetin ajatuksen voimalla velttoa kehoani salille siirtää.Ei ole tahronvoimaa ollenkaan...
Lisäksi salilla menee omnipotentin olon vähäisetkin rippeet,kun siellä on joku *Jullen* kaltainen henkilö. Mahtaako nimensä olla Juha Virtanen tjms...anyway mies on kuulemma vetänyt maasta liki 400kg ja kahteen otteeseen olen kutistunut kasaan nähdessäni hänen vetävän pohjakyykkyjä kauheilla raudoilla ja erityisesti järkyttynyt siitä räjähtävyydestä,jolla hän kyykystä ylös nousee!
Voimakkain ihminen,jonka olen livenä nähnyt ja se on jotain se. :!:

07-05-2010, 13:41
zz - sinulla on parempi knowledge ...
Tee tähän listaan päivitystä / Mavefoorumin mavettajat / rekoordit (sekä kisa että harjoitus-):
Passo78 275
zz 270
Mahariski 250
Yakari 210
Toki jokainen yli 200 nostanut voi tänne itse ilmoittaa rekoordinsa. Selkä romuna aion tämän kuun aikan nostaa 200kg ...pitkästä aikaa.

09-05-2010, 15:26
Salilla kävin ja ölvi tunki ihon läpi pelkästään katsellessa,kun Ruoska heilutti sitä vammautunutta jalkaansa kohden kattoa. Vielä joku vuosi sitten teki spagaatin farkut jalassa!

11-05-2010, 15:17
Viikkoon ei ole maittanut kuin kalja. Salilla tuli käytyä,mutta en muista siellä muuta tapahtuneen,kuin kuuntelin cc monologeja vaivoistaan,ruoka ei maita ja niin edelleen... Pekan kaa käveltiin salilta taas hautuumaan kautta ja sieltähän jo kaukaa erotti punapään vilkkuvan,kun Iitu haravoi hautoja.

12-05-2010, 15:04
Liekö ödeemaa,kun näistäkin tuli niin jumalaton hiki:
Hack 1x15x110,pystypunnerrus 1x16x50,ojentajapunnerruksia,vinopenkkiä

14-05-2010, 14:35
Tällä päivämäärällä kuukausien sisäisen scannauksen tulosteena ymmärrän nyt luopua nuorten urosten sarvien kalistelusta. Joka on vahvempi kuin toinen,on voimakas. Joka voittaa itsensä,on voittamaton... Minulla ei ole motivaatiota enää kilvoitteluun fyysisellä sektorilla. Huipennus on takana: Sm-hopeaa heittoviisiottelussa 2005 ja piirinmestaruus keihäässä 2006 ja vieläkin voimassa oleva Olympiapainon SE ja nämä saavutukset kaikki sarjassa M50. Kilpailuvietti on minulla ollut voimakas 40 vuotta ja itsetunto on pitkälti rakentunut menestykseen. Hämeenlinnan Tarmon paras poikaurheilija 1973 etsikkoajassaan on. (repäisee ihokkaansa ja ripottelee tuhkaa päälleen) Turhuuksien turhuus ja kaikki turhuus!

14-05-2010, 15:08
Ei helkuta,oot sie kauhias kondikses. Oookona bodari vai voimamies? Siinäpä kysymys. Muistaakseni olen nuorna miesnä kakkosen saanut,ehkä kolomosen mainitulla painolla. Hyvä sitä on neljäkolomesena vielä viäntää,mutta annas ajan kulua... Mutta et varmana niskantakaa työnnä 135kg suorille käsille viisikymppisenä,kuten minä! Ei auta Manssi Annisen mömmöt siinä.

19-05-2010, 20:26
...mutta ei olutkaan kyllä auta.Sitä kun meni viikonvaihteessa 24 litraa,niin nyt helteillä tana hikee pukkaa pintaan. Salilla ei voinut tehdä mitään,kun norot valuivat silmille jo pelkästään rasittavasta pystyasennosta. Aina niin cool Ruoska selvitti niin maar perusteellisesti,miten hän kahdeksan päivän kuluttua täyttäessään 48v ottaa penkiltä 150.Että millä aloituspainoilla,sarjoilla ykkönen lähtee.

20-05-2010, 16:40
Niskantakaatyöntö 3x2x90,2x2x95
Pystypunnerrus 3x2x70,75
Maasta 2x5x160
Hiki virtaa kun läski sulaa helteillä.Paisuvaiskudosta on muuallakin kuin mahassa,mutta koetin pitää sen kurissa,kun näin Ratto-Reijan tulevan salille. Tuo naisten olympiapainon SE-nainen vuodelta 2006. cc ei juurikaan muuta salilla silmillään hae kuin omia kyynärvarsiaan.Ovathan ne toki näyttävät.

21-05-2010, 13:14
Mentiin Fat Manit Pekka ja Mää salille today vähän aikaisemmin,ettei tartte cc posetuksia katsella ja höpötyksiä kuunnella. Vinopenkkiä,ojentajapunnerruksia,jalkaprässiä. Keihäänheittäjä Teemu Tuokko (33v) on alkanut salilla käymään ja otti rinnalle 3x95,105. Mahtaako ensi kesänä vielä 50 metriää saada? Esitin haasteen,että Nokialla muuan mies on heittänyt kolmevitosena yli 60 meetriä. Mutta kuka? Niin - kuka? Kuka? Hualtamolla reenin jälkeen käydään aina kahveella ja Ilta-Sanomien lööpeissä luki,että Olympiavoittaja Pauli Nevalan sydän petti ja vietiin yöllä sairaalaan. Onko se niin,että mömmöjä käyttäneillä on sydän se,joka ensinnä pettää?

22-05-2010, 11:00
Ymmärrän itsekin hävetä mamoiluani,mutta silti kokoan tähän parhaat sarjani tältä vuodelta:
Pystypunnerrus,tanko telineiltä
16x50, 10x60, 4x70, 80
Niskantakaatyöntö,tanko telineiltä
5x90,100
Maastanosto
14x130, 10x140, 10x150, 6x160, 7x170, 4x180, 2x190
Hack-kyykky
15x100, 15x110, 10x115, 10x 120, 7x130, 4x140
Yhden käden työntö,tanko telineiltä
10x45, 55

26-05-2010, 16:33
Ei juma-sain maisen majani siirrettyä ajatuksen voimalla aamusella salille,eikä siellä ollut yheksältä muita.Kunnes Pekka tuli kevein mielin ja raskain askelin.Minulla kun nämä suureet ovat näinä aikoin toistenpäin.
Hack 140,1x15x100- Vinopenkki 2x10x50,2x10x60,2x5x70,80,85.
Mikähän vika olkapäissä on,kun ei pysty punnertamaan makuulta? Samoin ylätaljassa muljahteloo ja hauiskääntökin sattuu.
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:12

01-06-2010, 14:03
Ehkä kaikki toivo ei ole vielä menetetty,kun jaksan itselleni nauraa. Mutta sopii koettaa nähdyllä tyylillä,mitä 70kg painaa! Noin muuten aika aneemiset viilikset: Hack 16x100,7x130...pystypunnerrus 16x50,5x70,3x75
01-06-2010, 16:16
Antero Eskelinen (ensi vuonna 70) se kova jätkä on,pohjakunto penkiltä 5x omapaino tänään.Takana sydäninfarktia ja muuta pikku vaivaa.
01-06-2010, 17:25
5x70=350
minulla kautta aikojen kovin sarja penkiltä on viisi tonnia,tauotta prkl
04-06-2010, 14:27
Nostin maasta kaksitoistatuhatta kiloa,tosin kymmenellä sarjalla. 10x10x120
07-06-2010, 15:54
Niskantakaatyönnössä seitsemän tuhatta kiloa: 10x10x70

08-06-2010, 14:49
Pystypunnerrus 2x17x50,2x4x70,2x2x75
Maasta 1x20x120,4x160
cc vaikutti masentuneelta,mutta ei suostu ottamaan syykenlääkkeitä varastoistani.. Salille neljättä kertaa tänä vuonna Tero Ylivinkka (44),niitä harvoja 200 kiloa penkiltä Nokialla ottaneita kymmenkunta vuotta sitten.Aikoo pudottaa painoaan sarjaan 90kg ja ehkä ensi vuonna kaupungin mestaruuskisoissa punnertaa 180kg...

12-06-2010, 07:27
9.6 otin Hackkia ja on se kova liike,menee pari päivää aina sen jälkeen,että pystyy käveleen
7x130,10x120,3x10x100

14-06-2010, 13:01
Kun ruvetaan rutiseen,niin kostoksi vedin tänään maasta 200kg,eli olen sen tempun tehnyt nyt neljällä eri vuosikymmenellä Noin muuten pystypunnerrus 20x50,10x60,4x70...ojentajapunnerruksia...yhdenkäd entyöntö 4x55 ja maasta 8x160,4x180,200 Yakari oli kentällä viskomassa diskusta ja pakkohan se oli kokeilla.Kauden avaus 2kg 29,40.

There was no doubt that Cyr was an unusual man regarding size and measurements, the latter often causing debate. His height was normally agreed at 5'10 1/2", although Dr. Dudley A. Sargent, famous Harvard University physical director recorded measuring Louis Cyr in 1895 when Cyr was 32 and weighed 291lb/132kg. Sargent listed Cyr's height as just 5'8 1/2". Other measurements, most on the conservative side as compared to other biographers, were Neck - 20"/50.8cm, Biceps - 20"/51.5cm, Forearms - 16.3"/41.4cm, Wrists - 8.2"/20.8cm, Chest (normal) - 55.2"/140.2cm, Chest expanded - 60"/152.4cm, Waist - 47.4"/120.4cm, Hips - 48.1"/122cm, Thighs - 28.5"/72.4cm, Knees - 17", and Calves - 19.3"/49cm, far short of the quoted 28", but perhaps a possible 23" later when of higher bodyweight. Ankle 10.3"/26cm and Shoulder width with calipers .... across the deltoids 25.6"/65cm. The above details were just one set of figures relating to Cyr's size, others being recorded by Willoughby when for example Cyr was 47 years old (in 1910) gave him calf 23", neck 22 3/4", Biceps 21 1/2". chest normal 59 1/2" and thighs 33" with other parts to match the increase in weight, being at the time a heavier 365 lbs. Ben Weider who was privileged to family archives was even more generous giving arm size 24"/61cm, forearms 19"/48.2cm, and calves, the disputed 28"/71cm, following a similar line to Jowett.
W. J. Lowry once wrote 'Credit may have been given to certain people in the past by writers whose integrity is doubtless beyond reproach, but nevertheless possibly allowed their enthusiasm to sway their sense of responsibility towards registrars of history.' What is interesting is to compare some of the measurements of todays behemoths in the Worlds Strongest Man Contest, e.g. Grizzly, to see just what is possible.
Willoughby rated Cyr on a par with earlier heavyweight Karl Swoboda, Horace Barre and latter day giants Paul Anderson and presser supreme Doug Hepburn. It has to be stressed when you later compare some of Cyr's feats of strength with his modern equivalent that ALL standards have, and do increase over the years, as much due to psychological as physiological reasons.
Most of Cyr's lifts were inhibited due to being made WITHOUT COMPETITION, and on crude apparatus, in most, if not all cases by his sheer strength, certainly no technique, and limited motivation. I am positive that he could have done much more if pressed. When it counted in HIS TIME, Cyr was without doubt a champion, and an honest one to boot.
Through no fault of his own, many of Cyr's lifts, like his measurements have been exaggerated of misquoted especially his celebrated back lift done in Boston, of 18 men on a platform, usually generously estimated at 4,300 lbs., which allowing for a very heavy platform of say 500 lbs., meant that each man on average weighed 211 lbs., hardly likely...but again I emphasize, if given more motivation and competition, Cyr was certainly capable of lifting nearer the 5,000 lb. mark. (Anderson of course is renown for lifting 6,270 lbs.)
Cry was also credited with side pressing 273.75lb/124kg with ONE ARM (the right) ...a lift witnessed by Britain's great champion Tom Pevier, who described it more like a 'Jerk Press.' The dumbell, a huge thick handled one, was lifted to the shoulders with two hands, before the single handed overhead move. Cyr's dumbbells were often so unwieldy that many respectable strongmen were unable to budge them OFF THE FLOOR, let alone lift them over head.
One particular dumbell of Cyr's weighed, when empty, 202lb/92kg. it being the same bell that had defeated a drove of former strength athletes, was exchanged by it's owner, 280 lb. police chief Joseph Moquin of Quebec (who could and did bent press the weight) for a modern set of York weights, thus it came into the possession of the late Bob Hoffman and Mike Dietz. According to Strength and Health magazine, Hoffman, after several attempts was able to bent press it, as did the much lighter 150 lb. Sig Klein, John Grimek later also bent pressed it, for I believe half a dozen times or so one afternoon, when the weight was increased to 269.5 lbs., by adding, as it happened, the lead type from Mark Berrys' classic tome Physical Training Simplified. Hence the reason the book was never reprinted.
Cyr was a big man in all ways, both heart and size, being a great trencherman, eating more than four normal men. Up to 6 lbs. of meat at one meal...a genuine gourmand, increasing weight enormously in his later years. His lightest bodyweight was when he competed against August Johnson, then just 270 lbs., although his normal contest condition was nearer 320 lbs. Cyr's wife, Melina, by contrast, never weighed more than 100 lbs.
In 1886 Cyr met and defeated Richard Pennell, then Pennell being 40, and Louis just 23. In 1888 on October 1st at Berthierville, Quebec, he lifted 3,536lb/1, 604kg of pig iron for his first record in the back lift.
On December 1st 1891 at Sohmer Park in Montreal, before some 10,000 people Cyr resisted the pull of four draught horses, two each side, pulling away at his clenched hands, regardless of grooms cracking their whips to encourage the horses to pull harder and strain their haunches.
In January 1892 Cyr embarked in England with partner Horace Barre, resulting in arousing much interest and curiosity at his London debut at the Royal Aquarium, with 5,000 people packing the theater to watch Cyr's act and witness his open challenge to the wide world of strongmen, many celebrities of which were in the audience, with a side wager of £1,000...a lot of filthy lucre in those bygone days. It was on this historical occasion, on January 19th 1892 that Cyr pressed the prementioned 273.75 lb. dumbell. Many years later Doc Aumont, son-in-law of Louis, loaned Cyr's famous dumbell to the Weider's Your Physique office in Montreal for a month, during which time over 500 people tried and failed to lift the weight.
During his first London show, many other feats followed, all exceeding contemporary records, culminating in the famous Backlift. Placing a number of men upon a heavy platform resting across two trestles, Louis ducked beneath the platform, placed his back below the center, and raised both the contraption and the passengers clear off the trestles. Weight on this occasion was estimated at 3,635 lbs. Traveling extensively throughout the UK he also visited Scotland, raising and carrying for a distance one of the famed Dinnie stones. Cyr was very popular in Britain, being feted by celebrities and Royalty alike, including the then Prince of Wales and Queen Victoria.
Returning to the U.S.A. on May 27th, he did his best back lift in Boston, with over 4,000 lbs. estimated. Consisting of 18 'Bulky' men.
During his most active period, circa 1896, he performed the following:--March 31st did clean and jerk (the clean is a misnomer) of 347 lbs., then a World record, without science or skill, little if any dipping.
Reputable witness Oscar Mathes said the lift was closer to a straight legged press. Cyr did a one handed deadlift with a dumbell weighing 525lb/238kg, made harder by the fact that the bar was 1.5 inches thick. On May 7th and 8th 1896, he performed a crucifix with 97.25lb/44kg in his right hand, and 88lb/40kg in his left. Some authors often credit him with holding out with one arm!!! - 131.25lb/59.5kg. He also dumbell pressed 162lbs. for 36 reps, did a genuine ONE FINGER lift, first with 552 lbs. and the next day made it 553lb/280.8kg. Lifted via one hand, style not specified, but most suspect using hand and thigh method, 987lb/447kg. plus again, using hand and thigh, 1897.25lb/860.5kg.
For years Louis pictured himself as a modern Biblical Samson with tresses to match. In the folds of his long hair he would tie three fifty pound weights, one on each side, and one in the center, with the three weights dangling from his scalp, he would also spin around, swirling the weights around his head. By co-incidence on his visit to Britain, the top of the pops was a ditty entitled 'Get Your Hair Cut'...Louis must have taken the hint, as afterwards he always sported short hair.
More power of the arm and shoulder was demonstrated by his stunt of stacking four fifty pound weights one on top of the other on his half flexed arm, balancing them whilst walking across the room.
Even giants are not immortal. The years began to take their toll, and by 1904 Louis' health began to fail, also helped by the excessive eating and inactivity...he then weighed in the region of 400 lbs., he slimmed as best he could for his last contest of strength with Hector De Carrie, with Louis retaining his title, retiring unvanquished.
Louis Cyr, 'The Strongest Man Who Ever Lived,' died on November 10th 1912, in Montreal, of chronic nephritis, being interred at St. Jean de Martha. Great homage was paid by all of Canada with immense crowds attending the funeral, floral tributes coming from all over the World. Some men are perhaps similar to, but there will never be another Louis Cyr.
Grateful acknowledgments to Ben Weider and his fine book 'The Strongest Man in History' also to the late W.J. Lowry, Dave Willoughby and George Jowett.
--------------------------------------------------------------------------------
Kirja on lainattavissa minulta

16-06-2010, 19:51
Olin urheilukentällä testaamassa,kuinka keppi lentää. 22.6 on viimeinen ilmoittautumispäivä veteraanien SM-kisoihin ja tilastoja tutkien tämän vuoden parhaat tulokset ovat nippa nappa päälle nelikymppisiä sarjassa M55. Mitalinkiilto silmissä koetin ottaa kimmoisia vauhtiaskeleita,mutta eihän 130-kiloiselta sellainen onnistu. Vielä viisi vuotta sitten olin viidenkympin kunnossa...
Järkytyin,kun en saanut edes kolmeakymmentä! 700gr/27,90 ja 800gr/ 27,85.Kyllä nyt hävettää.
Minun kun piti lajiharjoitus aloittaa kaksi kuukautta sitten 20kg köykäisempänä.
Eikä tässä vielä kaikki,sitten kuularinkiin!
7,2kg vauhdilla 8,27 ja paikaltaan 8,42
6kg vauhdilla 9,43 ja paikaltaan 9,09
4kg vauhdilla 10,95 ja paikaltaan 10,67
Jaloissa ei ole voimaa ottaa vauhtia tällä massalla. Tapailin ensi kerran muutamaan vuoteen hölkkäaskeleita ja piti kirmaista kuupperi.Mutta eihän siitä mitään tullut,kun pohkeisiin tuli heti joku penikkatauti. Tulos 1220 metriä.Eikä sitten vittuilla kaverit!

17-06-2010, 02:30
Pentti Leskinen (1935),joka on mennä vuosina ollut innokkain lähtijä kanssani urheilukentille....siinäpä teille nössipojat ja itsellenikin myös tavoitetta saavuttaa seuraavat tulokset:
M70 kuula 4kg 10,86 ja Nokian Pyryn ennätys hänellä on myös olympiapainon heitossa 3,74 paikaltaan 2006. Vielä viime kesänä kuula lensi 10 metriä ja kilon kiekko kolmekymmentä! Harmittaa,että netistä ovat kadonneet viime vuosien veteraanikisatulokset,enkä ole laiskuuttani päivittänyt ylläpitämääni Nokian Pyryn rekoorditilastoja sarjoittain. Jos Pentti innostuu,hän tekee tuleville polville saavutettavaa sarjassa M75! Käydään jossain kisoissa tekemässä tulokset loppukesästä.

17-06-2010, 22:19
Juma kun tuli koko keho kipeeksi eilisistä heittelyistä,vaikka tulokset olivatkin säälittäviä. Tänään salilla pari tuntia hilavitkuttimilla sulattelin rasvojani ja sitten menin kentälle ja kävelin metabolisten miesten Nokian ennätyksen kuupperissa sarjassa M50 yli 125kg / 1150m metriä

18-06-2010, 06:31
Toisin kuin muut,en ole tehnyt hauiskääntöä kuin pikkupoikana.Eilen siinä skottipenkillä otin muutaman sarjan ja juma kun on koukistajat kipeet. Mulla kun tulee pelkistä ojentajista mittaa 50cm käsivarrelle,on kai pakko se kymmenen senttiä ottaa lisää cc mieliharmiksi.Koukistelemalla.

18-06-2010, 19:59
Tana,kun ei koskaan saa mitään supportioo.Nauretaan vaan,eikä kukaan kannusta yhä parempiin suorituksiin...Halaa salilla ja sano,että kyllä mullaki on vaikiaa.
Juuri äsken mittasin mahani pullistettuna ja 129 senttiä siinä oli hyvin kehittynyttä pallealihasta. Salilla tunnissa tein Hackia 10x5x100kg ja vähän pohkeita. Koetin agitoida kloppeja liittymään maveteamiin,mutta yleisvaikutelma niistä riisipuikoista on,etteivät perskoulussa menestyneet kovinkaan hyvin äidinkielessä. Vihnussillan kupeillakin lukee jossain,että haista vitu.
Menin sitten urheilukentälle luullen,että johan kuupperi kulkee..kun olen kaksi kiloa laihtunut (vain 127),mutta paskanmarjat. Nokian Urheilijoiden Olli Rannikko (SM-hopeaa halliseiväshypyssä helmikuussa tuloksella 527) siellä juoksutti sorjia nuoria neitoja.Ajattelin,että näkeevät vähän miehen mallia ja panin sekundaattorin päälle.Sata metriä hölkkäsin vetäen vatsaani sisään,mutta sitten olikin jo pakko kävellä. Mutta vittu kauheella sisulla otin aina välillä intervalliluontoisesti 40 metrin hölkkäspurtteja.Syntyihän se uusi rekoordi 1260 metriä! Jos vaikka 10 meetriä päivässä parannan tulostani,niin voin vuonna 2015 haastaa cc kuupperiin. Sitäpaitsi olen alkanut himoita jo hänen sitä Weiderin vyötään,jolla pituutta vähän yli puoli metriä-Että antaa sen sitten minulle,kun aikanaan syömishäiriönsä ja juopottelu johtavat läskistymiseen.Onneksi vaimo vielä on onnistunut pitämään jöötä keittiön puolella,vaikka cc seksin sijaan aina iltaisin ruinaa makkaraa ja Kukko-olutta.

19-06-2010, 17:25
Sateessa kävelin Sarpatin pururatoja 45 minsaa ja mitenkään Marjikseen liittymättä tulivat mieleeni mielisairaanhoitaja Pekko Koivusalon laulun sanat: kotkat lentää joskus matalalla,kanat ei koskaan korkealla. Nyt olis kyllä minusta sateessa saanut hianon kuvan,jolla varmaankin olisin voittanut Mr Wet T-shirt skaban 2010

20-06-2010, 13:02
Kävin vaihtamassa 6 kilon moukariin uuden varren,kun se Iitulta katkesi pari vuotta sitten. Onneksi kaari oli sen verran maamyötäinen,ettei ketään sattunut. Edellisen kerran varsi katkesi,kun Teemu Tuokko sitä heitti. Tyhmä ryhmä äijiä siinä seisoskeli kehän vieressä ja leka lensi melkein yhtä idioottia päähän. Sen jälkeen tehtiin selvät pelisäännöt,että vain heittäjä on kehässä jaa muut alastulopaikalla. Meillä mavelaisilla on sen verran korkea moraali,että jos heitto on yliastuttu edes vähänkin (niin ettei se näy sinne alastulopaikalle) niin heittäjä sen kovaäänisesti ilmoittaa,ettei merkkejä suotta siirrellä siellä 20-30 metrin päässä. Pesäpallokentällähän on kiekkorinkikin ja siihen on asetettu uusi turvaverkko,ettei sen puoleen huolta. Sektoreitahan emme piirtele,mutta joku roti sentään on pidetty.

20-06-2010, 20:06
Siitä tulikin noin neljän tunnin rupeama,vaikka väkeä ei ollut kuin kolome heittäjää.
Teen tarkat tilastot kesän kisailuista sinne osiolle Nokialaista voimailukulttuuria / Näin Nokialla
Tänään lensi kiekko,lesti,kuula,moukari ja vähän painokin.
Einari Moilanen kävi paikalla ja sovittiin,että jatkossa heitellään myös kumisaapasta ja autonrengasta. Yakari on kauheessa kondiksessa.Piti vaan varovasti tapailla tekuja,mutta rekoordia syntyi tämän tästä. Minä olen niin huonossa kunnossa,että tyydyin vauhdittomiin heittoihin,kun heti kiekossa lensin kahdesti seljälleni tasapaino ihan hukassa. Pentti Leskinen on Nokian kovin kuulassa ja kiekossa sarjassa M75...ja jopa Suomen tasolla korkealla. cc harjoitteli vaativaa kuvaamisen lajia,sitähän onnistuneita heittokuvia ei niin vaan otetakaan.

20-06-2010, 21:20
Tapahtui alkuvuodesta salilla: Ville Kivioja pituutta 202 ja syliväli aktiivikiekonheittäjistä hirvein - oli paikalla ja ajatteli,että nyt onkin oiva tilaisuus haastaa Aimo Mattila penkkipunnerukseen vastaotteella,tangossa rautaa 50kg;että kuinka monta toistoa menee....oli pakko ottaa haaste vastaan.... Mahatma punnersi 1-2-3-4-5-6-7-8-9-...24 kertaa mainitut raudat vastaotteella. Kymmenen toistoa sai Ville. Että kyllä minä kauhiasti ihmettelen,että Ville on neljän kilon kuulaa jo harjoituksissa pyörähtänyt yli 18 metriä ja minä saan ehkä nippa nappa kohta 12 metriä pökätyksi.

20-06-2010, 21:52
cc on luukuttanut atleettikuvia sinne uuteen avaamaansa heittokuvaketjuun,mutta gotleetilta minä niissä näytän. Hauskojahan ne ovat sitten syksyllä katsella,kun olen hoikka,jäntevä,notkea,ruskea ja vitnesvosuille nimikirjoituksia jakamassa.

21-06-2010, 15:31
Olin pitkään salilla,mutta en tainnut ottaa muuta kuin pystypunnerrusta 2x20x30,2x15x35 ja lopun aikaa ahdistelin muita paikalla olijoita,että se on mavevoorumille liityttävä ja mieluusti jo tänään.Että saisivat jotain sielunravintoa sieltä ja uutta sekä parempaa elämänsisältöä.
Eskelisen Antero punnersi penkiltä 5x70 ja 3x80 ja Yakari treenautti tyttäriään. Erityisesti mainittakoon,että Moilasen kanssa sovittiin,että keskiviikkona kello 10 siellä Hinttalan pesäpallokentällä heitetään autonrengasta ja kumisaapasta.Toki tätäkin asiaa ilmaisin äänekkäästi läsnäoleville,että pakko on tulla ainakin katsomaan. Onneksi sain Sumon kaveriksi kentälle kuupperiin ja taas tehtiin metabolisten miesten maailmanennätyksiä. Polvivaivainen Sumo käveli liki sata metriä minua pidemmälle ja minä sentään otin muutaman kymmenmetrisen hölkkäspurtinkin.Vaan en kiinni saanut häntä,oma rekoordi nyt 1345 metriä.

23-06-2010, 14:51
Ja tänään totisesti kumisaapas lensi taivaan sineen ja pitkälle,eikä autonrengastakaan muut osallistujat olleet aikaisemmin viskoneet
Kumisaapas 43 paikaltaan 26,20 ja autonrengas 6kg 13,76.
Lajeihin meitä opasti Einari Moilanen,joka on uusin voorumille kirjautunut:jäsen Eikka,jolla nimellä häntä jatkossa tietysti nimittelen. Kaikki kesän heittolajien yhteisharjoitusten tulokset kirjataan osioon Nokialaista voimailukulttuuria / Näin Nokialla! Esko Mikkola muuten lähetti viestiä,että hän on kahvapainoa 6,3kg heittänyt 23 metriä paikaltaan joku vuosi sitten. Tätä lajiahan emme Nokialla ole vielä koettaneetkaan!

30-06-2010, 17:53
Olin sentään tänään kentällä seuraamassa Yakarin kiekko-ja kuulakaaria
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 11.09.2011 19:12

02-07-2010, 11:06
ail pii päk,sanoi yks nuaruuteni idoli yhessä moviessa.Menee viikko taikka kaksi,kun seuraavan kerran tulen salille ja hämmentääkseni kaikkia vanejani olen muuttunut mies: en tervehdi ketään salille tullessa,en ota kehenkään katsekontaktia,enkä antaudu keskustelemaan. Jos joku Urpo siihen tulee kyseleen,että ooksäse Mahariski,niin mä vastaan jotenkin näin: aim veri sorry,aim from russia,kannot speak inglis.

03-07-2010, 21:42
Juuri päättyi telkusta seiväs-ja moukarikarnevaalit. Kyllä se moukarinheitto näyttää helpolta,mutta tulkaa joskus mukaan heittoharjoituksiimme kokeilemaan!
Olli-Pekka Karjalainen kehtasi haastattelussa huonoa tulostaan syyttää siitä,että vanhalla miehellä on paikat vähän jumissa.Kloppipoika vasta! Minä vähän luulen,että hän lopettaa tähän kauteen uransa,eikä 80 metrin kaaria kotimaisin voimin tulla näkemään ainakaan kymmeneen vuoteen.
90-luvun alussa silloisella osastollani Pitkäniemessä oli harjoittelijana Miia Strömmer,jota pidän kaikkien aikojen lahjakkaimpana naismoukarinheittäjänämme.Vahinko,että ura katkesi liian varhain selkävaivoihin.
Seiväskarnevaaleilla Nokian Urheilijoitten Olli Rannikko hyppäsi 515 ja juttelin hänen kanssaan alkuviikosta Vihnusrannalla (jossa hän on kesätöissä uimavalvojana) ja kyselin tietääkö hän,että onko siellä keskuskentän varastossa vielä jäljellä se vanha metalliseiväs,jolla vielä 90-luvun alussa hyppäsin yli kaksi ja puoli metriä satakiloisena.
Olen yleisurheilun veteraanikisoissa kartoittanut,onko halukkaita miehiä osallistumaan wanhan ajan metalliseiväskisaan,jos sellaiset saan järjestettyä. Kaikki olivat innoissaan! En ole ajatusta vielä haudannut,mutta ei taida niitä metalliseipäitä enää kenelläkään olla. Itse aloitin seiväshyppäämiseni isäni keihäällä 60-luvun alussa,kun Pentti Nikula teki minuun vaikutuksen yrittäessään viittä (?) metriä HML Kaurialan kentällä ja siitä se innostus alkoi. Kun oltiin pikkupoikia,niin leikinomaistahan se alkuun oli ja minä halusin hyppyvuoronimekseni Aulis Kairennon. Sitten se keihäs tietysti katkesi,veistettiin puisia seipäitä tilalle...kunnes HML urheiluliike Saarto and Siivonen alkoi tuoda maahan bambuseipäitä,joilla sitten jo alkoi kaksikin metriä ylittyä. Olen kaksi kertaa 70-luvulla käynyt läpi nuorten 10-ottelun ja virallinen ennätys syntyi siellä,eli 275.
Nokian kentällä Asko Peltoniemi hyppäsi SE:n 574 ja vuosi taisi olla 1988.Minulla on onnistunut kuva juuri tuosta hypystä ja saatan sen julkaista jossain nokialaisessa lehdessä tai nettisivuilla? Aion myös ruveta selvittelemään, tietääkö kukaan keskusurheilukenttämme ennätyksistä? Jolla ei enää varmaan koskaan mitään arvokisoja järjestetä,kun se katsomokin on prkl purettu,ettei sateen sattuessa pääse katsoja eikä urheilija sateelta suojaan.
Olli Rannikosta sen verran vielä,että olen ottanut häneltä päänahan! Tosin en seipäässä,jossa hän viiden metrin kerhoon päässeenä kovakin luu jo luuli olevansa urheilijana. Haastoin hänet keihäänheittoon ja välineenä taisi olla naisten kuusisatanen:Mehukattipullo nurmelle 40 metrin päähän ja paikaltaan skaba,kumpi saa lähemmäksi kepin kohdetta lentämään.Ei Olli siitä jäänyt montaa metriä ensimmäisenä kun heitti ja oli sovittu,että vain kerran saa yrittää,mutta täydentääkseni hänen nolaustaan ja tasan tarkkaan kuntoni tietäen ilmoitin etukäteen,että heitän siitä metrin yli ja vasemmalle puolelle.Näin juuri sitten kävikin!

04-07-2010, 20:29
Parasta A-ryhmää paikalla piitsillä,eikä mitään anonyymejä huithapeleita.
Löysimme sisäisen lapsemme ja heittelimme jotain kummallista kapinetta,joka muistuttaa lasten turbokeihästä ja viheltää lentäessään. Siinä rannalla vosut kyttäsi ihmeissään,että mistä tommosia miehiä oikein tulee?
Neli-viisikymppiset ylen sankiat prihat viskoivat välinettä ja oli siinä meitä ainakin Tapsa (on muuten voorumilla kirjoilla / Tapio..nolla viestiä),Yakari puuhamiehenä tietenkin ja kävi siinä salilta tuttu Arto Järvinenkin hieroja,exnyrkkeilijä...joka on saanut niin paljon tällejä päähänsä,ettei ole vielä ymmärtänyt liittyä mavelaiseksi. Heittely oli hyvää jumppaa olkapäälleni,vielä se keppi syssymmällä ainakin 40 lentää?
Pihtiputaan neljännetkymmenennet keihäskarnevaalit toivat takaisin Haataisen. Hieno homma,että joku kykenee kuntoutumaan niinkin vakavista vammoista,joita hänellä on ollut. Vaan ei ollut paikalla NokPyn Esko Mikkola tavoittelemassa ensimmäistä tikettiä Barcelonaan. Esko ottaa suulperiä siellä kaukana jossakin ja relaa. Olli Rannikko mainosti,että ensi keskiviikkona keskuskentällä on kovatasoiset kansalliset,että sinne vaan kello 18... Olli hyppää seivästä-kannustamaan!

06-07-2010, 17:12
Piitsillä seittemän tuntia ja ainakin kolmeen otteeseen Yakarin kaa viskottiin sitä Vimanaa ja kas kummaa - mulla alkaa heittokäden krooninen jumi aueta! Ei ollut motivaatiota talvella venytellä,tehdä lajiharjotteita,kuntouttaa olkapäätä. Viimeistään huhtikuun alussa olisi pitänyt mennä viskomaan kiviä Sarpatin montulle tai Esko Mikkolan malliin kumipalloja kiekkoringin turvaverkkoon. Viime viikonlopun veteraanien SM-kisoista olisi tullut mitali! Yakari jäi rannalle ja sai Oikkiksesta heittokaverin.Yakari on nymfo thrower!

08-07-2010, 19:07
En ole koskaan hikoillut niin paljon kuin tänään,vaikka asunnossa oli läpiveto. Kyllä se kuntoilusta kävi,kun 10 tuntia yhtä soittoa panin asuntoa uuteen järjestykseen siirrellen kirjahyllyjä ja niiden sisältöjä paikasta toiseen.Hain jopa kellaristakin rompetta kolmanteen kerrokseen. Menin piitsille klo 16 ja nukahdin heti ja heräsin siihen,kun Yakari soitti,että hän viskoo kiakkoo yksin kentällä.

09-07-2010, 23:05
Siinä olivat hailaitsit reenikirjasta,kun voorumi täyttää 13.7 kahdeksan kuukautta (=cc kuvaamat mahsi-videot).

12-07-2010, 15:40 kamoon kaveri,päivän kokonaiskalorit silti aika niukat! Tänä aamuna reilusti paistettua jauhelihaa ja nyt sulattelen mikrossa seitiä,että Atkinsiahan tämä on-hiilareita nolla. Nelejä + 1/2 tuntia Vihnusrannalla ja pariin otteeseen viskottiin sitä vimanaa Yakarin kaa. Alkaa aueta heittokäden jumi... Paino muuten 123,5 just nuu,kun aamupaino oli 29.6 129,5...että kuutisen kiloa on lähtenyt...alle kahdessa viikossa treenamatta lainkaan,suulperiä piitsilllä vaan!

14-07-2010, 10:56
Paksu-Pekka järkytti minut täysin soitettuaan klo 7,että lähretään salille! Minähän lähdin mieluusti,tämmöistä suunnittelin keväällä,että salilla käytäis TODELLA aamulla,että voisi iltapäivään tai iltaan ottaa heittohommia.Mutta fatman on suvainnut nousta vasta puolilta päivin,jolloin pitää olla piitsillä! Jumalauta mikä sauna se sali oli jo aamulla.Eihän siellä voinut juuri mitään tehdä,koko ajan piti veskissä käydä juomassa sitä lämmintä vettä hanasta.No hyvää se teki hilavitkuttelu!

15-07-2010, 07:54
Eihän mun salille tartte lähteä vähään aikaan,meinaan on sen verran pötsi pienentynyt,että muutaman kuukauden tauon jälkeen taas Abtronics-vyö ylttyy vyötärön ympäri. Enkä ole edes testannut vielä sitä lisälappusta,jolla voi reenata mitä paikkaa hyvänsä.Jopa tekisi mieli testata sitä yhtä paikkaa,jos vaikka alkaisi tana kaswaa sekin!

18-07-2010, 18:13
Tero Järvenpää räväytti juuri telkussa TV2 Eliittikisoissa 84 ja rapiat!
Alakava viikko kenties on jo vähän viileempi ja alan taas liikkua. Mutta taidan keskittyä siihen painonpudotukseen,eli paljon kävelyä Sarpatin harjuilla,pöpeliköissä ja haahuillen pitkin Nokian kaupunkia kamera laukussani!Paino juuri nyt 124kg,mutta kyllä rupee putoon! Tarkoitushan oli uhopäällä ollessani,että 1.12.2010 painoa olisi 100kg...

20-07-2010, 15:56
Paksu-Pekan kaa käväistiin salilla,mutta oli siellä hiukka liian kuuma,en viittiny muuta kuin avustaa Pekkaa,joka koetti ekan kerran penkillä ns.negatiivista osioo laskien painot siis rinnalle mahdollisimman hitaasti (120kg) ja minä sitten avustin ylös.cc tämmöisen pikatien woimaan Pekalle puhui.
Minä taas pidin palopuheita painonheiton puolesta ja salilla käyneistä kaikkein wäkewin,eli *Julle*..jonka prkl nimeä en enää sen paremmin muista...haluu nyt ehdottomasti päästä tosi miesten mättöhommiin! Syssymmällä...
OLYMPIAPAINOO! Jos järjestäisin ensi vuonna veteraanikisat,kun julle pääsee sarjaan M35--------Suomenennätys? Sauli! (rautarunnari?) / ei alle satakiloisia mukaan ollenkaan...

25-07-2010, 23:46
Kaksoispiirinmestasruuteen aikaa 12 päivää...
Mitalijuhlat Kolmiahontie 10 latvabee Hattula
Alustavaa ohjelmaa,pakollista:
Jokainen istuttaa puun
Jokainen ottaa vastaan vihreän Pitkäniemen Hoitaja Asun
(valitettavasti niitä on vain kokoa XXL ja XXXL)

27-07-2010, 13:56
Aimo55 ja Pentti75 keskuskentällä kaxi tuntia:
Aimo Piippola 800gr paikalta 20m / -30cm / max paikalta 27m
Pentti Piippola 800gr 16m paikalta / 2 x napa /vauhti 21m
Aimo Piipola 800gr paikalta 16m / napa x monta
Aimo paikalta 400gr paikalta 26,5m
Piippola kuula4kg 8m / Pentti 5 -2 Aimo!
Paikalta 4kg Pentti 9,10 ja Aimo 10m
Nyt kahtellaan tiiviisti Em-kisoja!

09-10-2010, 19:18
Toi cc yölinjan sekopää on lievästi seko,mutta kun Mahis sekoaa-se on aina uusi rekoordi,jota valvoo Nokian MTT ja jännittyneenä kaikki lääketehtaat koettavat saada Mahista lääke-edustajaksi. Olenkin pari kuukautta popsinut pillereitä vähintään saman määrän vuorokaudessa kuin Ricky Bruch 70-luvulla

13-10-2010, 14:14
Alunperin lähettänyt zz
Kalaöljy (välttämättömät rasvahapot)
Tämän hetkisen ymmärryksen valossa kalaöljy kuuluu D-vitamiinin ohella ehdottomasti oleellisimpiin lisäravinteisiin. Omega-3 -rasvahapot muun muassa laskevat triglyseridiarvoja ja sydänkohtausriskiä sekä ehkäisevät tulehdusta ja tähän liittyviä sairauksia ja oireita. Omega-3 -rasvahapot ovat yhdistetty myös aivojen hyvinvointiin ja niillä voi olla positiivisia vaikutuksia esimerkiksi masennuksen hoidossa. Länsimainen ruokavalio päätyy helposti omega-6 -voittoiseksi, joten konsentroidut omega-3:n lähteet ovat hyödyllinen lisä ruokavalioon. Mikäli kalaöljy vieroksuttaa (eettiset aspektit, ympäristömyrkyt), kannattaa suosia vaihtoehtoisia rasvahappojen lähteitä, kuten pellavansiemenöljyä, chiasiemeniä ja merilevästä valmistettua omega-3 -lisäravinnetta...
Jotain tämmöistä cc selosti kolome tuntia yhteen hengenvetoon käydessään kämpilläni. PRKL yli 400 loistavaa otosta Tapsan Tahdeilta katosi digitaaliseen taivaaseen,kun vähemmän lahjakkaana koetin muistikorttia sohlata sisään väärinpäin ja onnistuin toki tyhjentämään muistikortin jossain vaiheessa ollessani selvin päin.Vittu mikä kesä.Puoli vuotta maniassa ja muisti palaa pätkittäin.

17-11-2010, 16:07
Loka-marraskuun treenit tähän saakka: neljästi olen kävellyt raskaan nousun kirkonmäkeä ylös ja hakenut Essolta juotavaa.Lisäksi olen vienyt monta säkillistä roskiin nurkista rojua,rompetta kolmannesta kerroksesta. Hiki on tullut hyvinkin.
Loppuvuoden tavoitteena on muutaman kerran käydä ulkona...118kg

19-11-2010, 16:58
Fatman raportoi pääkalloluolastaan käsin: Paksu Pekka nosti tänään penkiltä 140kg - ei kerran vaan toisenkin ykkösen.
Hän aloitti viime syksynä 80 kilosta,että kehitystä on ollut!
Vaatimattomana tavoitteenaan on ensi vuodelle 150kg...

18-01-2011, 16:46
17.11 118kg / nyt 129kg
joulukuu...tammikuu...en ole edes kirkonmäkeä kävellyt Essolle.Liikuntaa nolla,massanhankintakautta ollut varmaankin

13-07-2011, 21:31
Tiedoksi annetaan nyt kaikille, että after a long spiritual training period, olen taas ihmisiksi ja annan vähän huomiota maiselle haahmolleni. Pitkän fyysisen separaation jälkeen olen varjo vain entisestä massimokaudestani, aloitan siis varjonostelulla ja kenties ihan uutena lajina lähipäivinä myös varjonyrkkeilyä?

23-07-2011, 17:40
Koko ajan on hiki, eikä jaksa reenata mökillä.
Aber tangossa on rautaromua ja välillä ohimennen vedän maasta. Kondis noususuhdanteinen! Sumolla 175kg ja jalat kaposemmalla 179kg.
Sepän alasimella en alkuun saanut yhtään toistoa, nyt kesän rekoordi on jo 8 toistoa. Alasin painaa about 30kg, mutta siitä on hankala saada otetta

11-09-2011, 18:55
Hyvä Blogi tämä oli siellä Mavefoorumilla. Nyt aloitan syksyllä uudestaan treenaamaan tavoitteena osallistua 2012 veteraanisarjassa M55 heittolajeihin, mennä jopa SM -kisoihin!
Siirrän tämän ketjun siivottuna Viihdefoorumille aloittaen siellä treenipäiväkirjanpidon. Että sinne siis kaikki fanini heti! Tähän jatkoksi liitän Voimaportaalla jo aloittamani harjoituspäiväkirjan. Miettien pitääkkö kaksoiskirjausta lainkaan...

Aimo Atleetti (tai gotleetti)
Kirjoittaja Mahariski » 25.08.2011 22:21
Minä olen viime vuodet keskittynyt painoni nostoon, mutta nyt syntyessäni uudesti keskeltä alan varovasti tehdä fyysisiä harjoitteita. On vain yksi tavoite minulla ja se on voittaa sivuston ylläpitäjä kaikissa lajeissa. Olen pudottanut painoani 20kg kolmessa kuukaudessa ja nyt jaksan jo vähäisen rämpiä metsässä etsien marjoja sekä sieniä. Samalla toki kartoitan täällä mökkiseudulla Yoldia- meren ja Ancylusjärven muinaisrannat, kerään malminäytteitä, etsin harvinaisia puita ja pensaita, n luontoa. Kuvia onkin jo kohta vissiin kymmenisen tuhatta otettuna mökkihöperönä. Ehkä Voimaportaalle voisi jonkun kuvagallerian jatkossa laittaa? Mutta asiaan! Tämä on nyt sitten virallinen reenikirjani ja huomisesta alken ehkä tunnontarkasti kirjaan liikuntasuoritukseni. Runnataan rautaa prkl
26.08.2011 20:30
Eihän siitä mitään tullut taaskaan rautojen kanssa runnaamisesta, prkl. Ei kerennyt, kun piti koko ajan kiviä ja vettä kantaa kahdeksaan kompostiini. Kivien keskellä naattii toki perintömaan mullasta 8 Niinipuun tainta. Koetan veistellä piippua yhdestä juuresta.
Tuossa roikkuu nyrkkeilysäkki terashilla kurkihirressä. Sain sen nyt laitettua, kun Haarapääskyt lähtivät pois muille maille vierahille. Keltaiset koivunlehdet putoilee puista. Kannoin poikaa pari päivää aina aurinkoa saamaan, nyt roudasin sen sisälle. Painaa se aika paljon iso lasipullo. Nyrkkeilysäkki kun on oudossa paikassa ja lähimuistini tökkii, aina lyön pääni siihen suurin piirtein voimalla, jonka Helenius saa vasurillaan aikaiseksi. Iskunkestävyyteni vaikuttaa hyvältä. Saatan olla lasileuka, mutta pää on umpiluuta.
Neljät hanskat minulla on, mutta aina on ollut päättämisen vaikeuksia, kuten nytkin: Otanko käyttöön nämä kulahtaneet 12 oz 70-luvulta, vai 10.oz 80-luvulta? Vaiko nämä kummalliset U.S. Eagle Boxing -hanskat? Sitten on vielä hys hys otteluhanskani, joiden pintaan olen sivellyt silmiä kirveleviä yrttejä...
Onhan se niin, että voimme unohtaa Ylläpidon kohtaamisen maastanoston lajissa. Se nyt ei vaan sovellu ripakintuille. Siispä haastan Herran raskaan sarjan Voimaportaan mestaruusotteluun sarjassa M55 lajina nyrkkeily. Varmaankin Hän suostuu ilomielin haastelajia vaihtamaan, kun joka kerta salilla lämmittelyksi säkkejä puhkoo kauheilla miehentappolaakeillaan. Säkkiä täytyy laskea tappijalkain tasolle ja tushilla piirrän siihen Rautarunnarin komeat kasvot. Lyön ne lyttyyn aina ulos tai sisälle mennessä! Juma ku mä humahuta - saatan kokea yllärin. En ole koskaan säkkiä hakannut, en ole ketään koskaan lyönyt, en osaa lyödä, enkä tanssia. Jalkatyöskentelyä olen kyllä harjoitellut aina aamuisin, kun sumpin jälkeen tulee kauhee kiirus huusiin.

28.08.2011 20:48
Mikään ei kelpaa, selvä on. Tänään aamulla pari tuntia metsässä sieniä keräämässä, miettien tekisikö ihan Oman Sienikirjan. Nyt sitten illalla kauheella rynnäköllä pari tuntia metallinpaljastimen kanssa isoisäni Jalmarin kaikki kivirauniot tutkimassa. Ei löytynyt tällä kertaa kuin keskiaikaista rautaa. Niitäkin romuja rakastan toki. Sain kuitenkin kuningasajatuksen mennä kivitöitä harjoittelemaan Muistokivi Kailalle. Minulla on ihan uusi hautakivi-innovaatio, yrityshän tässä on vissiin perustettava. Juma, siinä paino vasta putookin, kun kaikki muinaispolut koluan ja reppuun tunkeen kultaa ja timangeja. Painavat perkeleesti mineraalikivet! Iltapaino 115kg.

29.08.2011 19:36
tämän päiväiset taistot Kunnian Kentillä:
M Hammer, M Pole Valt, W Hepathlon 1st day, W 400m, M 110m hurdles, W Shot Put, W 100m
Itse en muuta ole saanut aikaiseksi, aber panin saunan lämpiämään ja nostin maasta ohimennen 1x6x153kg.
Siitä tulikin mieleeni, että varmaankin Herra Rautarunnari osallistuu heitto5otteluun syyskuussa? Minä kerään porukat ja olen ainoa tuomari ja lasken pisteet yksin omaa etua mitenkään ajamatta, paisti tarpeen tullen

30.08.2011 20:10
Vähiin jäi liikunta tänäänkin. Löntystelin myymäläautolle 20 minuuttia ja siellä äkikseen muistin, että möm-möm-kisoissa alkaa miesten kiekonheitto. Metabolisten miesten uusi maailmanennätys kauppakassikuupperissa syntyi: 12 minuutissa 15kg kassi mökille. Voi sitä hikeä komeilla kasvoillani!
Ajattelin upeita urheilijoita katsellessa, että kyllä syssymmällä tarttis itsekin urheilukentällä käydä. Mitähän jos Herra Rautarunnari ottaisi viteokameran mukaan ja tekisi juutuupiin pari lajiesittelyä? Olen aikoinaan järjestänyt Suomen ensimmäiset Lestinheiton mestaruuskilpailut. Nyt voitaisiin pitää Maailmanmestaruuskilpailut ja kilpailukutsu olisi vain Voimaportaalla. Lisäksi minulla on pari muuatkin kehittämääni uutta heittolajia: Piippolakiekko, Piippolakuula, Piippolakeihäs, Piippola mikä hyvään sekä erityisenä innovaationa Mahapetanki. En ole vielä hakenut patenttia lajeille, etten sääntöjä tässä yhteydessä vielä julkaise.

01.09.2011 18:50
Ikävä kyllä ei löydy miehiä yli 50- vuotiaita urheilemaan, mutta otetaan pari neljävitosta ja näytetään niille miehen mallia!
Eilen kannoin 25kg kauppakassissa Lehtitaipaleen rauniosta salaperäisiä rataksia. Oli ehkä kesän kovin ponnistus? Oli se reeni kova! Kilpailuvietti on tallella, siispä oikea käsi alkoi vittuilemaan vasemmalle, että et jaksa yhtä montaa askelta kantaa kuin minä - vahvempi käsi! Vasuri siitä suivaantui ja teki heti uuden rekoordin 50 askelta ja oikean piti sitten panna paremmaksi. Eivät selkoa toisistaan saaneet ja minua nauratti, kun sain kädet hoopotettua keskenään kisaamaan ja minä sain keskittyä maan luonnonihmeitä...Tänään meni taas päivä katsellessa möm-möm-kisoja, vedin maasta ohimennen 1x3x163kg & 1x2x169kg. Nyrkkeilysäkkiä vähän taoin, tuntuu ihan hyvältä. Softit nyrkkini vaan eivät ole tottuneet kauheisiin miehentappolaakeihin, mökki tärisee joka iskulla ainakin kolome yksikköä Richterin asteikolla...
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 17.09.2011 23:42

Lainaan Yakarin treenipäiväkirjasta! "4.8"

Meitä oli kaikkiaan viisi kisaajaa ottamassa toisistaan mittaa erilaisten välineiden viskomisessa.
Voisin tässä kertoa jokaisen kisaajan edesottamuksia ja tietysti laittaa tulokset esille.Kaappasin puolenpäivän
korvilla Mahariskin völjyyni ja pistin hänelle 1,5kiloisen kiekon kouraan.Paikaltaan heitettynä mittaa tuli 27.40m.
Sata grammaa painavampi kiekko tipahti lukemiin 24.90m ja parikiloinen 23.98m.Varsin mukavia kaaria,pitkän
tauon jälkeen.Heittoketjut olikin Mahariskille uusi tuttavuus.Ilman pyörähdystä 1,5kiloinen 27.55m,2,0kiloinen
25.80m ja 3,6kiloinen 18.73m.Parikiloinen moska lensi 23.40m ja 800gr.keihäs 27.45m.Mahariskillä oli jalassa tanssi-
kengät,joten pyörähdyksiä ei nähty.

Kuula olikin finaalilaji.Parikiloinen lensi 13.42m,nelikiloinen 11.61m ja 7,2kiloinen 8.17m.

Omaksi yllätyksekseni zz päätti osallistua rientoihin myös.Hänen ja Mahariskin välillä käytiinkin aikamoinen
taisto kuulassa ja keihäässä.Keihäs kaarsi tänään 27.95,joten puolimetriä Mahariski jäi tänään Marjikselle.
Parikiloinen moska kaarsi 20.50m,vauhdittomana sekin.Nelikiloinen kuula lensi 10.82m ja 7,2kiloinen 8.12m.

Tiina ja Pekka ottivat myös osaa mittelöön.Tiina tuuppasi kaksikiloisen kuulan 5.4metrin päähän.Pekka pukkasi nelikiloisen
kuulan 7.15metriin.
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 17.09.2011 23:54

Paikalle laahusti myös Pentti Leskinen suoraan pallolaajennuksesta. Olisi väkisin halunnut kanssa pökätä kymmenmetrisen neljäkiloisella. Kolmen miehen voimin häntä piti pidellä kiinni ja selvittää, ettei heti leikkauspöydältä voi lähtee mättöhommiin. Pentti pökkää sarjassa M75 ja on myös kiekossa Suomen parhaimpia! Punnersi pystystä 90kg 70- vuotiaana; ollen liki 90- kiloinen silloin vielä...
Pentin kanssa olen monet vuodet kaksistaan treenannut ja kisoissakin on käyty. Tarkoitus on lähiaikoina tehdä tälle vuodelle myös tulokset moukareilla 7,2kg ja 6kg, sekä heittopainot 11 -15 ja 25kg! Lisäksi pidämme pienellä piirillä Lestinheiton Suomenmestrauuskilpailut ja tulokset ilmoitan veteraaniurheiluliittoon. Saatan myös syksymmällä lähettää heille parhaat harjoitustuloksemme ennakkovaroituksena siitä, että nokialaiset palaavat voittamattomina Kunnian Kentille muutaman sapattivuoden jälkeen!
"1.6" "1.6" "4.1"
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 06:13

27-07-2010
Aimo55 ja Pentti75 keskuskentällä kaxi tuntia:
Aimo Piippola 800gr paikalta 20m / -30cm / max paikalta 27m
Pentti Piippola 800gr 16m paikalta / 2 x napa /vauhti 21m
Aimo Piipola 800gr paikalta 16m / napa x monta
Aimo paikalta 400gr paikalta 26,5m
Piippola kuula4kg 8m / Pentti 5 -2 Aimo!
Paikalta 4kg Pentti 9,10 ja Aimo 10m

Palaamme ehkä tähän Piippola- aiheeseen myöhemmin? "1.3"
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 06:16

16-06-2010
Olin urheilukentällä testaamassa,kuinka keppi lentää... Vielä viisi vuotta sitten olin viidenkympin kunnossa...
Järkytyin,kun en saanut edes kolmeakymmentä! 700gr/27,90 ja 800gr/ 27,85.Kyllä nyt hävettää.
Minun kun piti lajiharjoitus aloittaa kaksi kuukautta sitten 20kg köykäisempänä.
Eikä tässä vielä kaikki,sitten kuularinkiin!
7,2kg vauhdilla 8,27 ja paikaltaan 8,42
6kg vauhdilla 9,43 ja paikaltaan 9,09
4kg vauhdilla 10,95 ja paikaltaan 10,67
Jaloissa ei ole voimaa ottaa vauhtia tällä massalla. Tapailin ensi kerran muutamaan vuoteen hölkkäaskeleita ja piti kirmaista kuupperi.Mutta eihän siitä mitään tullut,kun pohkeisiin tuli heti joku penikkatauti. Tulos 1220 metriä.Eikä sitten vittuilla kaverit!
"5.2"
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 06:20

22-05-2010
Ymmärrän itsekin hävetä mamoiluani,mutta silti kokoan tähän parhaat sarjani tältä vuodelta:
Pystypunnerrus,tanko telineiltä
16x50, 10x60, 4x70, 80 "2.0"
Niskantakaatyöntö,tanko telineiltä "3.2"
5x90,100
Maastanosto
14x130, 10x140, 10x150, 6x160, 7x170, 4x180, 2x190 "3.2"
Hack-kyykky
15x100, 15x110, 10x115, 10x 120, 7x130, 4x140 "3.3"
Yhden käden työntö,tanko telineiltä
10x45, 55 "2.8"

Eli lokakuusta on tarkoitus alkaa salilla käymään ja parantaa kaikkia vuoden 2010 punttituloksia! "4.3"
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 06:39

kuula 7,2 vauhti 8,27 (2010) ja paikalta 8,42(-10), 8,17 (-11)

6kg vauhdilla 9,43 ja paikalta 9,09 2010

4kg vauhdilla 10,95 (-10), ja paikalta 10,27 (-10), 11,61 2011 metrin paremmin kuin viime vuonna! = kuuden kilon kuulan pitäisi siten lentää yli 10 meetriä? M55 sarjan väline 6kg on, työntävät sitä monet päälle 12 metrin...mutta heitto5ottelussa 11m olisi jo kova sana! Huom; ottelussa vain kolme heittoa kullakin välineellä! Ehkä ensi vuonna SM- kisoihin puolustamaan M50 SM- hopeaa? Yksittä-islajeissa piirinmestaruudet! Mitali ainakin varma!!! Viisi viiva kymmenen euroa pytyllä aina arvoa...
"2.7" "2.7" "2.7" "2.7" "2.7"

Keihäs 700 vauhdilla 27,90 (-10).

800gr paikalta 27,85 (-10), 27,45 (-11)

Cooper 1220m 2010 "5.2"
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 06:43

14-04-2010
Salilla selkä kuntoon tulee: hack 1x12x50,1x12x100,1x12x105... jakalkaprässsiä 1x30x100 ja sun mutta snadia. Sitten ensi kerran kentälle!
Viime lokakuun tulokset. Kiekko 1,5 26,50 -2 / 23,40...kuula 7,2 ...7,80 -4 / 10,41
Keihäs 800... 24,90...moukari 7,2 / ...22,80 - paino 11,34 ...9,90 - paino 25,4 ...4,25. Ei lentänyt naisten kuula paikaltaan,pakittamalla,pyörähtämällä kuin yhdeksänmetrisiä. Kaksi kuukautta on kisoihin,ei tästä mitään tule. Olen liian kankea,jäykkä,hidas,laiska.
Mahariski

ViestiKirjoittaja Mahariski » 18.09.2011 20:48

kävin salilla aber meni höpöttelyksi. Opettelin kuitenkin vääntämään kättä, kun sain oppia Mestarilta. Salille on ilmestynyt vääntöpöytä. Lisäksi tapasin jonkun Taekwondo- kaverin (Misogi?)...eli aion syksyn aikana mennä opettelemaan Aikidon alkeita!
"1.4" pitäisi saada joku parempi hymiö meille taistelulajeja harjoittaville. Tai minähän olen enempi buddhalainen ja Steven Seagull varmaankin ottaa minut mukaan seuraavaan vilimiinsä pahiksen rooliin ja tehdään käsikirjoitus yhdessä. Ensin pieksen Norrisin Colosseumilla ja Dammen samaan läjään, Heleniuksenkin tyrmään sparratessani häntä Liskoja vatsaan tjms
"4.0"
Mahariski

ViestiKirjoittaja reino » 27.09.2011 01:52

Mahariski kirjoitti:Lainaan Yakarin treenipäiväkirjasta!

Meitä oli kaikkiaan viisi kisaajaa ottamassa toisistaan mittaa erilaisten välineiden viskomisessa.
Voisin tässä kertoa jokaisen kisaajan edesottamuksia ja tietysti laittaa tulokset esille.Kaappasin puolenpäivän
korvilla Mahariskin völjyyni ja pistin hänelle 1,5kiloisen kiekon kouraan.Paikaltaan heitettynä mittaa tuli 27.40m.
Sata grammaa painavampi kiekko tipahti lukemiin 24.90m ja parikiloinen 23.98m.Varsin mukavia kaaria,pitkän
tauon jälkeen.Heittoketjut olikin Mahariskille uusi tuttavuus.Ilman pyörähdystä 1,5kiloinen 27.55m,2,0kiloinen
25.80m ja 3,6kiloinen 18.73m.Parikiloinen moska lensi 23.40m ja 800gr.

moska on tuttu juttu mutta mikä helvetti on heittoketju??

Mää luulin että Yakari tarkotti siinä kutsussa, että painonheittoa. Onko toi ny joku eri juttu?

Sääli etten ehtinyt paikalle.
reino

ViestiKirjoittaja admin2 » 27.09.2011 10:05

Mahariskin geishapallot www.viihde.foorumi.eu

Tuossa ne "ketjut" roikkuu Mahariskin jalkojen välissä.Heittoharjoitukset taas Lauantaina Klo 12.00.
admin2
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Mahariski » 28.09.2011 09:25

Käytiin pari päivää sitten Paksu - Pekan ja Tiinan kanssa Hämeenlinnan wanhalla salilla Lyseota vatsapäätä. Hiukan pystypunnerrusta ja penkkiä, mutta sitäkin enemmän höpötystä. Kuvia tulossa myöhemmin. Palaan 'korkean paikan leiriltä' ihmisten ilmoille perjantaina ja sitten lauantaina haastan kaikki kaikissa lajeissa ja voitan kaikki - sillä olen kaikista paras kaikessa aina ollut. Morkulat lentää länteen ja itään Hinttilän kentällä. Yks on Mestari; muut ei mitään!
"1.6" "1.6" "1.6" "1.4" "1.4"
Mahariski

ViestiKirjoittaja admin2 » 28.09.2011 09:45

Sehän nähdään kuka keppiä lennättää. "4.1"
admin2
Ylläpitäjä

Seuraava

Paluu Treenipäiväkirjat